Side 1 av 1

Trimming av rd28t?

InnleggSkrevet: 19/10/2012, 21:43
stakern
Har en patrol motor i min laurel så lurer på hva folk gjør for å trimme disse? er en y60 motor.
Har planer om å skru opp turbotrykket til ca 1 bar å stille pumpa opp litt, noen som har peiling på hvor mye hest det utgjør?

Re: Trimming av rd28t?

InnleggSkrevet: 25/10/2012, 10:26
colormax
Er ikke veldig lett å trimme disse mye, men opp litt på pumpen , på med en ic og helst bedre kjøling .
, da kan det begynne skje no.
Ellers blir det ombygging av pumpe, større turbo +++ og da fyker kr fort.
Mange prater om masse HK i disse motorene, men alderi sett noe 2,8L som virker veldig imponerende i praksis.

Re: Trimming av rd28t?

InnleggSkrevet: 25/10/2012, 18:10
stakern
Ok takker for svar, men den overtryksventilen som står på innsuget, slipper den ved 0,6 bar?
Må vel shimse den eller bytte den ut da vist jeg skal stille opp trykket?

Re: Trimming av rd28t?

InnleggSkrevet: 26/10/2012, 23:36
jeepson
Alti morsomt nå folk snakker om hk i motorer og vil ha meir hk. RD28T er 115hk 255nm på 2400omdr TD42 nissan er 170hk 360nm på 2000omdr 5,9 cummins er 160hk og 594nm på 1600omdr. masse nm er hk for seg sjöl. ein motor med masse hk er ikkje så kjekk som ein motor med feks samme hk men mykje meir nm :) Eg vil ha meir nm i RD28T

Re: Trimming av rd28t?

InnleggSkrevet: 27/10/2012, 15:07
stakern
Ja kunne tenkt meg noe mer nm, men må vel ha mer hk skal jeg ha nm.
Noen som vet hvor mye trykk den overtryksventilen som står på innsuget løser ut ved?
Kan jeg fjerne den?
Motoren står i en nissan laurel så har akkurat skifta fra en rd28 til en rd28t :D
Men den fjusker så har levert inn dysene til nissan så de kan få sjekket om det er noen dårlige. Så da håper jeg problemet blir borte.

Noen som har prøvd metanolinnsprøytning på disse bilene? har vært artig å prøvd, skal vist bli mindre svartrøyk, og litt bedre effekt, bedre kjøling.

Re: Trimming av rd28t?

InnleggSkrevet: 28/10/2012, 21:07
jeepson
stakern skrev:Ja kunne tenkt meg noe mer nm, men må vel ha mer hk skal jeg ha nm.
Noen som vet hvor mye trykk den overtryksventilen som står på innsuget løser ut ved?
Kan jeg fjerne den?
Motoren står i en nissan laurel så har akkurat skifta fra en rd28 til en rd28t :D
Men den fjusker så har levert inn dysene til nissan så de kan få sjekket om det er noen dårlige. Så da håper jeg problemet blir borte.

Noen som har prøvd metanolinnsprøytning på disse bilene? har vært artig å prøvd, skal vist bli mindre svartrøyk, og litt bedre effekt, bedre kjøling.


Eg er ikkje sikker på trykket på overtryksventilen. Den har vært fjerna på min bil :p

Re: Trimming av rd28t?

InnleggSkrevet: 28/10/2012, 21:47
tørst,y60
slepper ut trykket på 0,6 eller 0,8 den :) så den e d bare å skru ut å kjøp ett blind lokk på Tess E,L .

Re: Trimming av rd28t?

InnleggSkrevet: 29/10/2012, 21:12
stakern
Ok må nesten gjøre det da, har innsug til laurel som det ikke er overtryksventil på så setter jeg på den så blir det enklere og montere på intercooler fordi den har inntaket på siden og ikke under som patrol innsuget har.

Re: Trimming av rd28t?

InnleggSkrevet: 30/10/2012, 22:48
stakern
Har et spørsmål til, Når jeg satt patrolmotoren inn i min laurel så oppdaget jeg en kontakt som sto ved oljefilteret.
Så lurer på hva den er til? er det oljetrykksmåler? For patrolen har vel orginalt oljetrykksmåler i dasjen?

Så et spørsmål til, noen som har montert oljetemp måler på en rd28t?
Og hvordan gjør dere det?