Jeg har i en tid hørt litt raslelyder fra motoren på patrolen min,og har slått meg til ro med at det kansje kan være lagrene i vannpumpa som plundrer litt,men det viste seg at det ikke var dem.
Jeg skulle kjøre til arbeid i kveld så begynte ladelampa og og di andre lampene og blinke,for så plutselig og lyse fast,jeg stopper motoren og triller bilen i vegkanten for å se hva det kan være.
Jeg får konstatert at reimskiva på motoren er helt løs,så jeg tror først at det kan være senterbolten som har løsnet og at det er bare å komme seg i en garasje og stramme den,men neida bolten var fast og reimskiva var helt løs.
Så jeg begynte og demontere og fikk se på skadene,det viste seg at hullet i reimskiva med sporene til låsesplintene var helt oppspist og det samme var akselen også.
Så jeg lurer på omm akselen sitter fast i hjulet til registeret eller omm den er sammen med veivakselen?
Bilder jeg har funnet på nett viser at registerhjulet sitter på veivakselen med en sporkile og at også reimskiven har en sporkile.
Men sånn er det ikke på min motor. Jeg har akkorat byttet register reim og da hadde jeg løs reimskiva,det var en rar løsning med to bolter såmm gikk i hvert sitt spor i bosset på skiva og som var fast i akselen(dem var helt løse nå).det hele var skrudd isammen med en lang bolt,det merkelige var at reimskiva ikke satt så godt fast som jeg fikk opplyst fra et nissan verksted.
Kan det være endret med modellene eller er det en skade som tidigere eier(e) har fikset?
I såfall trenger jeg en delemotor med iorden bunndel
Kan noen svare meg på det så jeg vet hva jeg trenger av deler