Side 1 av 1

Patrol 2.8 td. Motorproblemer

InnleggSkrevet: 08/10/2013, 01:14
Kenneth32
Jeg har en '91 Patrol 2.8 td som er lat, ryker no jævlig, å som ikke gidder å dra no særlig etter ca. 2600 rpm.
Har jeg turbohavari eller er det no annet morsomt ?? Den har gått 324k. Toppen bytta jeg i 2009, å jeg slipte da alle ventila å skifta alle ventiltetninger. Turbo'n lader kun 0.4 kg.
Den ryker ikke ved pådrag på varm motor. Eksosen er ganske så blå ja....
Lukter vel litt surt av eksosen også....

Re: Patrol 2.8 td. Motorproblemer

InnleggSkrevet: 08/10/2013, 09:30
inge.t
ville prøvd å koble fra luftmassemåleren først og se om det ble noen endring, om det ikke endrer seg er det bare å kjøpe ny...
Regner med at du har sjekket luftfilteret?
Blå røyk tyder vel muligens på olje i forbrenningen, bruker bilen olje?

Re: Patrol 2.8 td. Motorproblemer

InnleggSkrevet: 09/10/2013, 11:30
Kenneth32
Jeg har ingen luftmassemåler. Her er det null elektronikk. Luftfilteret er åpent. Jeg har testa den uten også bare for å væra sikker.
Ja det er det jeg mener også....bruker litt olje men ikke så mye som røyken skulle tilsi. Det er vel generelt en del oljesøl rundt ved turbo'n.
Jeg får ta av luftfilteret og røret ned dit så jeg får kjent på slakk i propellen ihvertfall. Det er jo så trangt nedi der at det er til å grine av.

Men dieselfilteret er veldig modent for utskiftning. Jeg veit at det kan påvirke drakraft, men kan det få eksosen til å ryke så fælt ??

Re: Patrol 2.8 td. Motorproblemer

InnleggSkrevet: 09/10/2013, 14:40
Spectre
Kanskje på tide med kompresjons test? :S

Re: Patrol 2.8 td. Motorproblemer

InnleggSkrevet: 10/10/2013, 12:07
inge.t
Nei, men det kan ryke fælt om du har en dysefeil. kan nok være lurt å sjekke hvilket trykk de åpner på, og at det er god forstøvning av dieselen.
og du kan jo få en kompresjonstest samtidig som dysene er ute.

Re: Patrol 2.8 td. Motorproblemer

InnleggSkrevet: 29/10/2013, 01:04
Kenneth32
Oki. Takker.