Gløding 160

Gløding 160

Innlegg Lovende » 18/04/2014, 10:24

Har kjøpt en litt tungstartet 160.
gløder 1 gang å ikke start. (spyr bare ut en hel hau eksos)
gløder 2 gang å den kan starte etter 10sek filing, (spyr ut en go del eksos)

Kan kjøre en liten tur 2km. gå inn å drikke kaffi. Gå ut å den starter ikke etter x antal glødinger.
Prøvd ett kyvtriks me å holde nøkkelen mellom tenning og start. (må det på traktorn) da plutselig tok han uten å bukke.

Hva kan problemet være?

Har googlet å lest på div forum. ikke funnet det svare jeg leter etter. så er dette det jeg tror det er?
Gått over å sjekka noen ledninger. Det er koblet noen ledninger fra gløderelet bak batteriet på passasjerside. Disse går inn i Kupeen til en bryter.
Manuell gløding? gjort riktig? Er det noe som er værd å bruke? :think: evt hvor lenge skal den stå på?

Kan det å hende bilen bruker såpass med strøm at den ikke klarer ladde opp batteriene etter så kort kjøretur?
- Patrol superroof 160 3.3TD
Lovende

Nissan4x4 fan

Re: Gløding 160

Innlegg Patrol'n » 16/07/2014, 00:16

Hei funnet it noe? Tror nemmeli jeg har nesten samme med min. Bare min starter lettere når den er varm. Men må bruke det "trikse " du nevnte.
Men tror kanskje det er starter'n min. Får det kommet skrape lyd, den kommer uansett om den er varm om jeg ikke bruker det trikset da. Det er første store 4x4 diesel bil. Tror jeg har en y60 93 mod:)
Patrol'n

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester