Side 1 av 1

ERG

InnleggSkrevet: 01/07/2014, 17:02
inge.t
lurer på om det er vanlig å blokkere ERG ventilen. vet at ERG er med å tette inntaket med oljeavleiringer, og det vil jeg gjerne forhindre. er det noen bakdeler med å tette dette? drivstoff forbruk? annet på motoren/motorstyringen som blir feil?

Exhaust gas recirculation

InnleggSkrevet: 02/07/2014, 13:16
Jørgen
ehh, du mener EGR ventil. Er vel ganske vanlig men du skal allikevel være oppmerksom på at 3 literen har en tendens til å øke ladetrykk ved blokkering av EGR. Nå har jeg en 95 Y60 som jeg har gjort det på men den har fint lite elektronikk.. Ser at folk skriver om nedsatt drivstofforbruk, det merket ikke jeg noe til. Turbo vil muligens spole opp noe tidligere. Det er ikke mye nyttig info å hente på dette forumet lenger (DØDE for lenge siden) Anbefaler nissanpatrol.com.au eller patrol4x4.com

Får faen ikke til å lime inn en klikkbar link her. Bruk google, søk på block egr valve nissan patrol 3,0. Første post for eksempel. Å forvente noe særlig respons her blir som å tro på julenissen:(

Re: ERG

InnleggSkrevet: 03/07/2014, 09:38
inge.t
EGR selvfølgelig :)

Re: ERG

InnleggSkrevet: 12/07/2014, 11:42
odelien
Jeg og har tenkt å gjøre dette.
Har du prøvd? Hvordan ble det?