[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Brukererfaringer med Patrol som familiebil/dragbil ønskess

Brukererfaringer med Patrol som familiebil/dragbil ønskess



Brukererfaringer med Patrol som familiebil/dragbil ønskess

Innlegg p10 » 06/09/2014, 15:35

Er det noen med Patrol som kan si noen ord om hvordan Patrol fungerer i rollen som familiebil/bruksbil/dragbil for småbarnsfamilier? Tenker da spesielt på følgende (husk å oppgi hva slags utgave du har erfaringer med):

- Plass i forsetet med bakovervendt barnesete bak.
- Lengden på bagasjerommet (barnevogna må få plass på langs!).
- Kjørekomfort
- Drivstofforbruk

Bilen kommer til å gå på forferdelig humpete og svingete vei hver dag. På vinteren er brøyting stort sett fraværende, fokkskavler er heller ikke uvanlig. På sommeren kommer den til å trekke 2000kg campingvogn til Sverige (+/- 2000km). Ønsker meg en bil som tåler å brukes, og som går an å vedlikeholde for en hobbymekaniker (Nåværende familiebil Opel Vectra C er et mareritt å skru på selv).

Budsjettet mitt er opp mot 100 000,-.
p10

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 6
Registrert: 16/09/2009, 09:47

Re: Brukererfaringer med Patrol som familiebil/dragbil ønske

Innlegg Larsemann82 » 06/09/2014, 19:07

Har en 2001 3,0 med automat. Ift campingvogn synes jeg d er for lite krutt (158hk). En LC oppleves som mye sprekere enn patrolen, selv de med 125hk. Kjørecomforten på små humper/vaskebrett er relativt håpløs, bedre på større humper. På normal vei synes jeg støy/kjørecomfort er ganske bra. Forbruk ned mot 0,9 på langkjøring, 1,6-1,7 med 2 tonn vogn (målt på strekningen Mosjøen - indre Troms. Relativt mange kneiker, garantert lavere forbruk på flate veier i Sverige). Lengde og bredde i bagasjerommet er bra, men du må løfte ganske høyt for å få inn lasten ift en personbil.
Larsemann82

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 14
Registrert: 05/11/2013, 22:11

Re: Brukererfaringer med Patrol som familiebil/dragbil ønske

Innlegg FrankWS » 09/11/2014, 23:37

Jeg har ei lita tulle på snart tre år og når det gjelder bil, så startet min tilværelse som småbarnspappa med en Patrol Y60, -95 mod. Ikke spesielt god plass i passasjersetet når bilstolen var montert bakovevendt i baksetet. Dette ble som natt og dag når jeg kjøpte meg en Patrol Y61, 2000 mod. Merkbart mye større plass til bilstolen.
Frank
LA5MSA
FrankWS

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 27
Registrert: 19/10/2007, 23:58


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester