[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - '06 Patrol, lite kraft.

'06 Patrol, lite kraft.



'06 Patrol, lite kraft.

Innlegg kim » 15/12/2014, 23:45

Motor mistet plutselig nesten all kraft i dag. Ingen unormal røyk. Går bare dårlig og er slapp. Mistanke om luftmengdemåler. Blinka ut kode 0102, spylt føler med kontaktspray. Slettet feilkode. Like slapp. Får ca normale verdier på ECU inngangen fra LMM. Men.. skeptisk. Hva annet kan forårsake sånt?
kim

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 37
Registrert: 10/02/2009, 00:13

Re: '06 Patrol, lite kraft.

Innlegg kjuliussen » 15/02/2015, 16:51

Jeg sliter med det samme med min 2000 mod. Har hatt den på Minge universal og de har gått over diesel tilførsel. der er alt i orden. De mistenker en sensor som skal gi ecu beskjed om å gi diesel. Og sånn jeg har skjønt det, så kan det være luftmengdemåler, crank position sensor, Accelerator position sensor og muligens engine temp sensor. Har snakket med reperatør hos Nissan i sarpborg, og spurt litt rundt de forskjellige sensorene. Jeg spurte om Crank position sensoren bla, og han sa at enten så virker den eller så virker den ikke, og det vil si at bilen ikke går ordentlig på tomgang en gang. Men det jeg leser ut av service manualen, så kan den faktisk være en årsak til lack of Power. Så jeg kommer til å prøve å få byttet CPS og eventuelt APS. Jeg har allerede byttet min LMM, så det er ikke den som lager problemene. Skulle gjerne hatt tak i en sånn consult 2 diagnose verktøy, for å sjekke verdiene på sensorene mens jeg kjører. Kjøpte den de har på biltema, men den funker ikke til biler eldre enn 2002 visstnok.
kjuliussen

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 3
Registrert: 20/01/2014, 12:58


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester