Side 1 av 1

patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 03/09/2008, 22:58
pat42
Patroler med V8 :dance:
patrol v8-3.JPG


patrol v8-5.JPG


patrol v8-6.JPG


patrol v8-bil.JPG


patrol v8-8.JPG



(bilder fra Colormax` arkiv :wink: )

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 03/09/2008, 23:05
colormax
Har hatt fler venner med som har prøvd denne bilen. på fuktig veg spinnern på asfalten i ca 150 km og da er det lurt å føllge med ja. fikk noen nesten hjerte stans oplevelser med den ja.
skal prøve finne igjen Lexsus 400 V8 ombYgningen også.

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 03/09/2008, 23:37
netrom1970
Er det noen som har noen erfaringer med å sette inn 6,2-6,5 diesel V8 i en patrol 160

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 03/09/2008, 23:56
colormax
har sett flere bilder av dette fra Australia, men det er jo tunge motrer , den Duramax motoren liker jeg :dance: det står en ny/ubrukt sån bil her hos meg, mulig den skal hugges,grunnet dok problemer. vi får bare vente å se.

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 04/09/2008, 00:54
radiv
hmm,vel vel.ein høvlebenk e finare redskap d,enn ein sagkrakk seie no eg :wink:

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 04/09/2008, 01:18
colormax
radiv skrev:hmm,vel vel.ein høvlebenk e finare redskap d,enn ein sagkrakk seie no eg :wink:


Avhenger jo litt hva den skal brukes til :idea: :Whistle:

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 04/09/2008, 06:36
AKG
Her er noen klipp fra youtube :

http://www.youtube.com/watch?v=2GbBPU3T9oc
http://www.youtube.com/watch?v=UQEFpTC_Cno
http://www.youtube.com/watch?v=fazad6fsveq

Håper dere liker disse :D

En 6,5l chevy diesel veier ca 320-330 kg det er vel litt mindre enn en 4,2td?
Duramax motoren er mye tyngere, over 500 kg trur jeg, og den er veldig stor.
Hadde vært rått med en dura i Patrolen men det blir nok en 6,5td :)

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 04/09/2008, 08:09
colormax
Fine bilder dette, vi liker sånt drag som dette i Patrolen.
Litt rart det med disse vektene her synes jeg :think: men siden jeg ikke vet om det er riktig eller feil, skal jeg ikke si så mye om det.
Men forundret over at denne Duramax motoren veier mer en både 4,2L og V8 motorene du nevner her :doh: :think:
men jeg tror nok 4,2L med en god turbo, vil være et minst like god alternativ i Patrolen.
Blir spenende å se hva du får til med bilen din :dance: vi gleder oss til å følle utviklingen, kom med masse bilder :dance:

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 04/09/2008, 21:33
pat42
Har egentlig ikke sansen for den 6.5 liters chevy- dieselen. Har vært en del tull med den, selv om det ikke er tatt ut mer enn 180 hk.
Har en sånn liggende etter et havari på en Tahoe, og det er ikke et imponerende byggverk den motoren synes jeg. Men det er jo snakk om smak og behag. :oops:
However: ingen kan motbevise at det er en hel haug av de motorene der som har gått heden :think:
En av grunnene til at ingen vil ha Tahoe lenger, selv om det er en morsom bil.....
Men om den er lettere enn Patrol motoren skal jeg kunne finne ut...
Som sagt har jeg en 6.5 td motor liggende. og vekten på en 4.2 skal jeg alltids kunne finne ut, selv om jeg ikke gidder å plukke ut motoren fra bilen min, så har jeg nok data på dette et sted...
Uansett, spennende å finne andre motoralternativer her som kan funke.
Noen som har hatt befatning med noen store bensinmotorer originalt i patrol, vet det er levert 4,5 og 4,8 liter i Saudi-Arabia og Dubai, men er litt usikker på hva som kan definne seg i denne delen av kloden.
Eneste jeg har sett er en svensk kort Y61 med 4.5 literen, den var til salgs for en tid siden i Sverige...

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 11/09/2008, 19:59
57sugge
Har stått en Y60 på Finn flere ganger med 4,2L bensin. Importert fra et eller annet ørken land. 4,2L bensinmotoren heter TB42
Denne motoren er også levert som industri motor med 110hk. Den veier 305kg. Brukt i trucker bla. I y60 som bilmotor yter TB42E 125kw og 330Nm.
En liten snurre på denne så blir det sikker liv :)

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 11/09/2008, 20:50
colormax
Kjører de denne motoren på gass , når de brukern den som industri motor????????+ det begynner jo bli noe å tenke på det og kankje :think:

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 12/09/2008, 10:59
57sugge
Du får kjøpt gass anlegg til disse motorene i det store utland. De er beregnet på industri motorene, men det kan sikkert virke i bil også.
http://www.altfuel.com/fuel_systems.htm
Se under Komatsu og Nissan. Begge bruker TB42 motorer

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 13/09/2008, 18:14
AKG
Fant en kjekk liten sak, med LPG annlegg så er den sikkert ikke dyrere å kjøre med enn en diesel 8)
http://paceperformance.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=229270 :clap:
Spørs bare hva di høye herrer på BT ville si :bang:

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 14/09/2008, 06:01
colormax
ser værtfal fristende ut.
Nå skal jeg nevne noe som sikkert ikke klinger så veldig i alles ører :D hva med å bruke Iveco motorer ???
De har både masse turtal lavdt forbruk og mye trekk evne , og holder meger ba, etter mine erfaringer, ganske nette er de også.

Re: patrol med alternative motorer

InnleggSkrevet: 14/09/2008, 08:59
AKG
Iveco motor, hvorfor ikke. Er vel det samme hvor motoren kommer fra bare den fungerer bra :)
Hvor tunge er en sånn motor og effekt?

Sjekk disse linkene :lol: http://www.outerlimits4x4.com/phpBB2/ftopic141126.php
og samme bilen kjørende opp en bakke :wink: http://www.youtube.com/watch?v=46VepJaHekgGår ikke så aller værst den :twisted: