Side 1 av 1

Oljelampe i Patrol ZD30TDDi

InnleggSkrevet: 25/09/2016, 00:22
Globetrotter
Jeg har slitt litt med oljelampa siden The Dalton Highway i Alaska... Kommer og går. Byttet trykksensor litt senere, og da funket det fint en hel stund. Begynte å tulle igjen engang i Søramerika, og etter det har den fått være i fred. Kunne som regel slå av tenning når det hadde gått et par minutter, og så starte igjen uten å gløde, og da forble lampa av. Men nå funker ikke det heller, og hele greia begynner å irritere meg :-) Får treff på patrol4x4 om at dette er et kjent fenomen, og at løsningen kan være å bytte 2 (jeg har bare funnet 1...) sensorer, samt en resistor, og gjerne samtidig(?). Noen andre som har vært borti dette fenomenet? Jeg trodde lenge at det kunne være saltløsningen de brukte på Dalton-veien som kunne ha forårsaket overledning, men det begynner jo å bli en stund siden den turen. Forslag??

GT

Re: Oljelampe i Patrol ZD30TDDi

InnleggSkrevet: 28/09/2016, 11:36
Andreas.E
Hejsan!

Har haft det samma på min Patrol Y61 2003, precis så som du beskriver det, kom och gick. Jag klarade inte av att klura ut var felet låg, så drog inom Nissan i Drammen. Fick besked den gången att en sensor var trasig, bytte den och problemet var löst.

Så gick det ett halv år och problemet kom tillbaka. Tydligen, enligt Nissan sitter det två sensorer, nivå och trykk (om det stämmer vet jag inte) en ny runda inom Nissan, denna gången var det själva kontakten som var för dålig. Jobben tog 5min tror jag.