Det lukter ikke frostvæske av eksos. Der lukter det helt rein forbrent diesel. Det lukter ikke eksos av radiatoren heller, men kjølevæska er litt mørk/møkkete. Kan det være sot ?
Jeg har heller ikke olje i vannet, og ikke vann i olja.
Jeg skal montere motorvarmer snart, og da skal jeg tappe av all kjølevæska, skylle godt igjennom uten termostat i. Da vannet er reint, så blir alt tappet av igjen. Da monterer jeg helt ny termostat, fyller på med 60% frostvæske og 40% vann. Så tømmer jeg oppi en boks med sånt tettemiddel til kjølesystem.
Høres dette ut som et godt forslag på dette ?
Videre så har jeg for liten eller ingen bremsekraft bak på bilen. På grusvei, og med bremsepedalen helt i bunnen, så skal da bakhjula låse også ? Hva mener dere kan være grunnen her ?
En kompis ba meg sjekke calippere og klosser, så dem ikke sitter fast. Dette skal jeg sjekke imorgen, tenker jeg. Han nevnte også lasteventilen....Men den har jeg null peiling på åssen jeg sjekker. Forslag ?
Har hatt litt startproblemer på den i det siste som det har blitt litt småkjølig. Siden dette er min 1. Patrol da, så blir jeg litt usikker på hva som er normalt og ikke. Men kompisen min sa jeg skulle sjekke glødplugga. Jeg tok av skinnene, og ohm'a dem. Da fikk jeg at 4 var vrak. Jeg tenkte at det kan da ikke stemme, så jeg skrudde ut alle sammen, og testa dem rett på batteriet. Joa, det stemte dessverre det + 1 som var litt for treig til å gløde. Så da sto jeg der da. Valgte å kjøpe alle, så da ble jeg 2490,- fattigere for 6 nye plugger. Noen som veit om billigere sjapper ?
Men nå funker det gull igjen. Går pent på tomgang, uten at jeg trenger å være nær gasspedalen

Den hadde 2 glødeskinner. Den ene dekka alle 6 plugga, og den andre dekka bare de 3 bakerste. Dem var adskilt med ei tjukk bakkelittskive, for den leder jo ikke strøm. Den skinna med 6 stk. lå nederst, og den med 3 øverst.. Det har jeg aldri vært borte i før. Alle pluggene var på 6.5 volt. 3 hadde grønn topp, og 3 hadde gul topp. Grønn til de 3 første sylindra, og gul til de tre neste. Etter at bilen er starta opp, så var det 6 volt spenning på de grønne, og 12 volt på de gule. Begge slutta samtidig etter rundt 5-6 min. Mye rart man skal være ute for.
Kommer etterhvert til å bli mye dumme spm. fra min kant. Jeg har ikke visst om denne sida før Colormax viste meg den akkurat nå. Men jeg har jo ikke hatt bilen mer enn 1 mnd's tid heller.