[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - Girkassebytte! hjelp!

Girkassebytte! hjelp!



Girkassebytte! hjelp!

Innlegg r0nningen » 07/09/2014, 21:52

Hei , jeg har en 1992 terrano 3.0l v6 146.000km .. Automat-Girkassen har da sluttet å fungere i alle gir utenom revers og 1 gir.. byttet ny olje, kjørt den varm gjentatte ganger, byttet ut sila.. Tatt av returslangen fra oljekjøler til bunnpanne og kjørt ut all olje og fylt på ny.. Dette uten noen resultater.. Så jeg mistenker at her er det noe galt med girkassen rett å slett.

Jeg lurer derfor å bygge om til manuell girkasse, spørsmålet mitt da er følgende. Hvilken girkasse går overens? kan jeg for eksempel bruke 2.7d girkassen? må jeg bytte svinghjul,mellomaksel?
Har skrudd litt bil, så er ikke helt blank.. og eventuelt, vill clutchen fra en 2.7d holde en v6 3liter? ...

Kom gjerne med noen forslag til hva jeg eventuelt kan prøve på med automatkassen også.

På forhånd takk!
r0nningen

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 1
Registrert: 07/09/2014, 21:42

Returner til Terrano

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest