Side 1 av 1

VURDERER TERRANO

InnleggSkrevet: 25/11/2009, 09:09
Patrol-laffen
:arrow: Hei sann :D . Vurderer å annskaffe meg en 90 mod Terrano men har noen spørsmål til bilen. Er vel noen her som har noen erfaring tenker jeg. Som sagt så er det en 90 mod med en z2,4i motor. Er det noe en bør sjå etter passe på at er gjort og i den duren .Den virker hel og fin men på bilder da :lol: . Fyr løs folkens :dance:

Takker på forhånd og ha en god dag så lenge :wink:

Re: VURDERER TERRANO

InnleggSkrevet: 25/11/2009, 09:27
colormax
Har ingen erfaringer med denne bilen, men synes det er en fin bil, med veldig undervurderte muligheter, synes egentlig det er merkelig det ikke blir bygd mer på disse. :idea:
Tror du gjør et bra valg her, bensin og forbruk pleier bli lite lønsomt (medføtt menig) ??, men avhenger jo mye med kjørte km. Lykke til med Bil valget Laffen. :dance:

Re: VURDERER TERRANO

InnleggSkrevet: 25/11/2009, 21:13
Pathman
Hmmmm :think: 1990 Terrano... er ikke det egentlig en Pathfinder? :mrgreen: :dance: :mrgreen:
Ihvertfall første generasjon (W)D21 fra 1986-1995.
Terranoen som ble solgt i Norge etter 1995 er egentlig en Nissan Mistral (R20) som levde fram til 2006 da den ble erstattet av Qashqai (P32L) som heter Dualis i japan og Australia.
Etter 1995 fortsatte Pathfinder som R50 inntil den ble avløst av R51 i 2005. Da var historietimen over og jeg håper jeg fikk det riktig til :Whistle:

Kikk etter rust på rammen, over og bak bakhjulene. Se også etter rust under baksetene. Ellers er det mye det samme å se etter som på en D21.

Du kan finne mer info om WD21 og D21 på off-road.com
Her er også diverse linker for inspirasjon:
1990 Nissan Pathfinder Straight Axle Conversion, Rugged Rocks Off-Road Solid Axle Swap Nissan Pathfinder Article!!, 1990 Nissan Pathfinder 4x4 SE 2-door, Archive for the 'Nissan Pathfidner / Hardbody (W)D21' Category, 1990 Nissan Pathfinder Suspension Upgrade - Straightening the Path og det finnes sikkert mye mye mere.

Har alltid likt disse bilene og det hadde vært flott å se en i klubben.

Re: VURDERER TERRANO

InnleggSkrevet: 25/11/2009, 22:22
Patrol-laffen
:arrow: TAKKER FOR RESPONSEN HER :clap: Ja jeg såg etter deråder var det .......... :doh: akkurat :( . Gir ikke så mye for den da . Mye kan noe sånn være verdt ca :?: 15-20 lAPPER :?:

Re: VURDERER TERRANO

InnleggSkrevet: 25/11/2009, 22:25
Patrol-laffen
Patrol-laffen skrev::arrow: TAKKER FOR RESPONSEN HER :clap: Ja jeg såg etter deråder var det .......... :doh: akkurat :( . Gir ikke så mye for den da . Mye kan noe sånn være verdt ca :?: 15-20 lAPPER :?:

Glemte en ting. Var en z24i motor i den med to coiler og 8 pluggledninger der fremme. Hva er det for en motor da :think:

Re: VURDERER TERRANO

InnleggSkrevet: 27/11/2009, 14:02
galant 260
gå for 2,7 td ,er en mer okonomisk bil ,2,4 er er mer amrikansk type ,levert i flere nissan biler,men jævli dyrt med servic deler,2,7 terrano 1 går alt fra 15 og opp,benisn får du fra 10 og opp

Re: VURDERER TERRANO

InnleggSkrevet: 27/11/2009, 14:22
patrol for life
Den 2,4 motoren er en fin motor det. Samme motor som sitter i nissan prarie.
Kan få mye pulver ut av den hvis man monterer turbo og litt annet snacs.
Det med at det er 8 plugger, er fordi nissan har gjort det slik at når turtallet øker og tenningstidsspunket blir egentlig litt for seint så tar den andre rekka med plugger over slik at tenningen kommer litt tidligere.
Dette er en tidlig utgave av variabel tenning.