Side 1 av 1
Suburban turbo i king cab

Skrevet:
13/10/2008, 14:51
VallyXtrim
Hei har en suburban turbo på handa og trenger litt tips.
Blir turboen helt ubrukelig når jeg setter den i min 2,5 liter med tanke på at den oprinnelig er fra en 6,2 liter V8.?
Er det bare å sveise om inn og utgang på turboen slik at flensene inn og ut passer eller trenger jeg wastegate el.?
Bilen er en 86mod. king cab med sd25 motor.
Har bare lest grovt om turbo og ikke satt meg helt inn i det.
Turboen er jo svær så hvordan blir det med så stort sneglehus og sånt i forhold til eksosmengden som kommer ut?
Blir det bare dårligere trykk av dette?
Alt av spekulasjoner og tanker er ønskelig snarest mulig!!!!
Re: Suburban turbo i king cab

Skrevet:
13/10/2008, 22:54
colormax
Tror du muligens burde vurdere en litt mindre turbo.
Re: Suburban turbo i king cab

Skrevet:
13/10/2008, 23:04
øystein

Hei 6,2 er vel ikke orginal med turbo

Så da spørs det litt hva som sitter der

Men er den kjøpt til 6,2 så blir den nok for stor ja

Å så spørs det jo hva du må gi for den da

Re: Suburban turbo i king cab

Skrevet:
13/10/2008, 23:26
VallyXtrim
Det virket som den var original for det var noen bokser og sånt som var koblet opp til turboen der det sto 6.2
Den var SKIKKELI SVÆR assa!! Så regnet nesten med den var for stor.. Men skulle få den for 1500.. Så vis det blir noen som helst økt effekt tengte jeg jeg skulle prøve..
Men det jeg da lurer på er om det går ann at en så stor turbo kan gjøre at jeg får mindre effekt..?
Re: Suburban turbo i king cab

Skrevet:
13/10/2008, 23:31
øystein

Nei det gjør det ikke

Men det blir nok ikke mye mer heller

Kjøp heller en ny mindre turbo så blir det mere fres i KCn

Re: Suburban turbo i king cab

Skrevet:
15/10/2008, 20:44
kj-gerilja`n
hvordan er det egentlig å sette turbo i 87 kc...??
tenker på evt belastning på andre deler..
og evt hvordan turbo er det mulig å sette inn..??

Re: Suburban turbo i king cab

Skrevet:
15/10/2008, 21:24
57sugge
Den turboen blir altfor stor. Stakkar 2,5`n må sikkert varve 12000 turn før det blir noe snurr på turboen. Finn en gammel turbo fra en MB 300,volvo,saab eller noe sånt. De koster ingen ting. Lurt å prøve med noe billig. Funker det kan du koste litt på det etter hvert. Kjedelig å bruke masse penger på noe som ikke funker. Tenke litt på hvordan dieselpumpa vil oppføre seg under trykk. Jeg tenker på hvordan insprøytningstidspungtet forandrer seg. Pumpa du har er sikker vacuum styrt. Det er ikke sikkert den er så glad i trykk.
Lykke til! Turbo er GØY!
Re: Suburban turbo i king cab

Skrevet:
17/10/2008, 00:24
VallyXtrim
Takk for svar. De hadde bare suburbanturboen på skroten her jeg bor så det ble ikke så lett å få tak i noen andre..
Men jeg skal prøve å få tak i noe mindre da.
Re: Suburban turbo i king cab

Skrevet:
17/10/2008, 10:22
colormax
det er jo muligheter for at noen her i forumet, som har noe passende ligende

Re: Suburban turbo i king cab

Skrevet:
02/11/2008, 22:58
RKV
Re: Suburban turbo i king cab

Skrevet:
05/11/2008, 22:31
VallyXtrim
Billigste på biltema koster jo 3900kr!!
Jeg trenger heller en turbo til 1500.
Setter ikke storbudsjettet på king caben når jeg sparer opp til ascona'n til i sommer.
Da må jeg nokk kjøpe storhjul først.

Re: Suburban turbo i king cab

Skrevet:
06/11/2008, 01:04
radiv
tvila egentlig på om dette blir nåke holdbart.e d ein vanlig suge diesel du har i kcèn?kor langt e den gått?
ser for meg at du får masse arbeid me et kortvarig resultat viss du e heldig.budsjett trimming varer sjeldent,hadde heller gått for nåken skikkelige hjul då

Re: Suburban turbo i king cab

Skrevet:
08/11/2008, 00:49
VallyXtrim
Er en vanlig 2,5 av gammel type. Altså sd25 og ikke td25, den har vel gådt rundt 250k, men om det ikke holder er ikke så nøye egentlig. Man må nesten ha litt mer futt enn 75 sure gamle dieselhester vess main ska ha storlugga på!:P Regner med det eneste som kansje kan ryke er topp/toppakning og lignende.?
Re: Suburban turbo i king cab

Skrevet:
11/11/2008, 01:19
radiv
tja,d meste kan vel ryka når ein øker effekten i ein brukt motor
komme jo veldig an på korleis ein bruke di ekstra kreftene.
men veit ijaffall på bensinmotora at kompresjonen bør senkast litt.nåken oppnår d me å legga på 2 toppakninga,e jo ein rimelig løsning.
usikker på korleis dette blir på ein diesel,me tanke på kaldstart og slikt.