galt fabrikat? neinei
ingenting som er galt nå det er snakk om ombygging hehe. dog skal det sies at en del ihuga lr fans griner på nesa av alt som ikke er originalt. men, det er min bil
dette er en ganske grei ombygging egentlig. som kan gjøres på 2 måter. den enkleste er å demontere panser og skjermer. lempe oppi mototren med et skojern. lage nye motor/girfester for så å sette på en defender front. (som er bolt on) .
den andre måten. som tar lenger tid. og som jeg skal benytte.
det må skjæres ut en remse på 10 cm(høyde) i girkassetunnel/torpedo dette for å få motor langt nok bak mhh til vektfordeling. nye fester må lages her også. men i forhold til de gamle. så skal disse ved denne måten bare skrås litt i forhold til original fester.
videre må frontstykket flyttes ca 1 cm fram for å få plass til y60 radiator og elektrisk vifte. da beholder man originale utseendet på bilen. det må ved begge måter benyttes mellom akslinger fra patrol,som må kortes ned og pares med lr. det er som nevnt 2 allerede i trøndelag som har gjort dette. og pr dd en annen som også bedriver med samme prosjekt.
det var kort fortalt hva som må gjøres. enkelt men tidkrevende. grunnen til at jeg velger å kappe torpedo er at dette ser bedre ut .enn å bare flytte motor fram ,samt at jeg ønsker å ha en fornuftig vektbalanse i bilen. å flytte en motor fram for å få plass er greit.men bilen blir forferdelig tung i front. med de negative sider dette har.
etter en snakk med roger. så skal jeg benytte originale aksler først. men skal se hvor mye jobb det er å evnt sette på patrol akslinger på denne.salisbury aksler er ikke kjent for å være solide akkuart.
videre planer utseende messig på bilen. er at den iallefall blir knall rød. uvisst om jeg velger safaristyle eller ikke .men sjangsen er stor for det.
legger ved link til andre trøndern som driver med dette.for de som måtte være interessert i å se dette
http://www.lrforum.com/forum/index.php? ... 40079&st=0