Det begynner jo å bli litt kaldere på morgenen nå og min 91 modell Patrol Y60 har ikke vært snill i det siste. Kjent problematikk?? Har lest meg gjennom uendelig mye lesestoff på nettet for å bli klokere på dette. Veldig kjip å starte på morgenen når den har stått over natten. Ryker hvitt, lukter uforbrent diesel, må dra den på starteren en evighet og nærmest ha gassen i bånn, holde den på rundt 1500rpm halvt minutt. Går ikke på alle sylindrene. Høres det kjent ut eller?
Når bilen er varm og er kjørt med er den som en drøm. Kan ikke se at det forsvinner kjølevæske.
Byttet alle glødeplugger, sjekket spenning frem til plugger, glow control unit virker ok (målt spenning). Har hatt den hos Asker elektrodiesel, overhalt dyser/spisser og trykktestet alle dysene. Prislapp: et sted mellom 10 og 15.000. 6 dyser, 1000,- + mva for en dyse og arbeid i tillegg. Har ikke giddet hente bilen for den var vist like treg å starte som da jeg leverte den.
Da blir vel det neste dieselpumpa? Dette kan kanskje skaffes brukt? Har noen hatt de samme problemene og fått orden på dette? Er det noen som har tips. Er jo såvidt rundt null grader om morgenen, jeg gleder meg virkelig til det blir kaldere. Tør nesten ikke tenke på hvordan bilen blir å starte når jeg skal opp på fjellet..