Vibrasjoner i mellomaksler
Dette er et kjent problem for de med heving.
Tenkte jeg skulle dele litt erfaring.
Transfer drop: dette er nødvendig på kort utgave pga den ekstreme vinkelen til mellomakselen. jeg har 3"heving og bruker 14mm drop ved hjelp av alu plater under girtravers.og lengre bolter.(10X1,25 fingjenger)
Mellomaksel spacer: dette er nødvendig for at splinesen ikke skal trekkes ut ved ekstrem flexing. motvirker også vibrasjoner pga slakk i splinesen
Denne kan de med dreiebenk lage selv. 20-25mm tykkelse er passe. enten i alu eller stål. tilsvarene lengre bolter må brukes,men du må bruke de orginale muttrer pga dårlig klaring.
monteres mot diffsiden.
Sentrering av aksler: Etter heving blir paralellstagene for korte og akslene blir skjeve til hver sin side av bilen.dette medfører igjen feil vinkel for mellomaksler. Paralellstagene må forlenges slik at aksler kommer tilbake på plass. Dette kan gjøres ved kapping og sjøting ved hjelp av sjøtehylse. det fremre staget er massivt!
Kapp stagene øg sentrer bilen over aksler. mål hvor mye som må forlenges. (ca15mm) og sveis fast med sjøtehylse.
Dette er noe du gjør bare hvis du har mekaniske kunskaper til å forstå faren med det! og kan forebygge det med rikrig utført hylseforsterking og sveis.
Anbefaler å kjøpe ferdige justerbare stag!
Overhalte kryss. Det er utrolig hva nye kryss gjør med vibrasjoner...
Tenkte jeg skulle dele litt erfaring.
Transfer drop: dette er nødvendig på kort utgave pga den ekstreme vinkelen til mellomakselen. jeg har 3"heving og bruker 14mm drop ved hjelp av alu plater under girtravers.og lengre bolter.(10X1,25 fingjenger)
Mellomaksel spacer: dette er nødvendig for at splinesen ikke skal trekkes ut ved ekstrem flexing. motvirker også vibrasjoner pga slakk i splinesen
Denne kan de med dreiebenk lage selv. 20-25mm tykkelse er passe. enten i alu eller stål. tilsvarene lengre bolter må brukes,men du må bruke de orginale muttrer pga dårlig klaring.
monteres mot diffsiden.
Sentrering av aksler: Etter heving blir paralellstagene for korte og akslene blir skjeve til hver sin side av bilen.dette medfører igjen feil vinkel for mellomaksler. Paralellstagene må forlenges slik at aksler kommer tilbake på plass. Dette kan gjøres ved kapping og sjøting ved hjelp av sjøtehylse. det fremre staget er massivt!
Kapp stagene øg sentrer bilen over aksler. mål hvor mye som må forlenges. (ca15mm) og sveis fast med sjøtehylse.
Dette er noe du gjør bare hvis du har mekaniske kunskaper til å forstå faren med det! og kan forebygge det med rikrig utført hylseforsterking og sveis.
Anbefaler å kjøpe ferdige justerbare stag!
Overhalte kryss. Det er utrolig hva nye kryss gjør med vibrasjoner...