Hei Nissan4X4.no og alle motor entusiaster,
Med Lock-N-Stitch metallsøm teknologi og Full-Torque gjengeinnsats teknologi kan du reparere alt som er laget av støpejern og aluminium, motorblokker, sylinder topper etc.
Sprekker sys enkelt og raskt sammen og gjenger erstattes med en innsats med originale gjenger som gjør konstruksjonen sterkere enn originalt.
Lock-N-Stitch bruker de såkalte Castmaster© syboltene som er utstyrt med den spesielle Spiralkrok gjengen. Full-Torque er utstyrt med Spiralkrok gjengen på utsiden. Det spesielle med Spiralkrok gjengen er at den trekker materialet sammen. Materialet på hver side av sprekken eller rundt boltehullet trekkes sammen og gir en permanent reparasjon.
Lock-N-Stitch og Full-Torque er utviklet i Turlock California, USA og bringes nå til Europa av LNS Europe, som har base i Tønsberg.
Metodene er utprøvde og godkjent av GM, Ford Motor Company, Caterpillar, Cummins og brukes daglig på tusenvis av sylinder topper og blokker innen bilindustrien. Metodene brukes også på større maskiner innen marin og industri.
Her er noen linker til Lock-N-Stitch web side for informasjon:
http://locknstitch.com/RepairExamples.htm
http://locknstitch.com/Repair%20pdf%20f ... 20head.pdf
http://locknstitch.com/Repair%20pdf%20f ... amples.pdf
http://locknstitch.com/Repair%20pdf%20f ... 20hole.pdf
http://locknstitch.com/FT%20pdf%20files ... ctions.pdf
http://locknstitch.com/FT%20pdf%20files ... lletin.pdf
Jeg legger også ved noen dokumenter som gir mer informasjon, noen også på Norsk.
Lock-N-Stitch® og Full-Torque® løser alle problemer med støpejern og aluminium. Du kan utføre reparasjonene selv, eller ditt lokale verksted kan gjøre jobben for deg med verktøy og produkter fra oss. Men dette er helt nytt i Europa, og kun tilgjengelig igjennom LNS Europe.
Høres dette interessant ut? Kontakt Nissan4X4.no eller Steinar Danielsen direkte på sd@ee-as.no.
Kanskje blir Nissan4X4.no blir de første til å bruke metodene i Norge!!
Med vennlig hilsen,
Steinar LNS,
sd@ee-as.no