Det er meg igjen...

Sysler som mange vet med å bygge meg turbil om dagen, og i den forbindelse lurer jeg litt på hvordan andre har løst utfordringen med strøm i bilen? Tenker spesielt på om man på en enkel måte (og uten å kjøpe et komplett "kit" for campingbil til 30 høvdinger) kan bygge en forbrukskrets der man kan supplere med 230v når anledningen byr seg. Noen som har erfaringer eller ideer på dette?
Min plan er i retning av et ekstra forbruksbatteri med isolator til bilkrets, og utstyr som dieselvarmer, lys, inverter og kjøleskap settes på denne kretsen. Videre tenker jeg meg et inntak for 230v som deles til batterilader på forbrukskrets, og evt til å "erstatte" input til "inverterkretsen" (230v). Dette der 230v er tilgengelig. Er man steder med 110v så kan alt gå gjennom forbruksbatteri (via 110v batterilader/eliminator).
Noen spørsmål som dukker opp..:
- Hvor mye tåler en batterilader av "forbruk"? Bør man vurdere en eliminator til dette formål?
- Hva slags prinsipper for "landstrøm" bør man ta hensyn til i en bil? Sikring på inntak? Jordfeilbryter?
- Har handlet meg et 120 Ah gel batteri til forbruk. Noen som har erfaring med lading av slike? Håper og regner med at et slikt batteri tåler lange dagers kjøring med høy ladespenning. Tanker om dette?
Hm... Ser det blir mye spørsmål på en gang her. Er vel best å gi seg for nå...
Håper det er noen som kan tenke seg å dele litt erfaringer (og koblingsskjema?

GT