Når en sliper tappen setter en inn overdimensjonerte lager. og sikkert av bedre kvalitet en de lagerne som er levert til denne motoren.
Det ryktes jo at det er en feilproduksjon i en del av disse lagrene.
Helt greit vi tenker mye rundt dette, men ombygnings settet til bunnpannen er utviklet på en stor Engelsk motoroverhallingsfabrikk, som også leverer motorene til Nissan her i norge, nå skal ikke oljen suges rundt i kanalene, så er det heller ikke sikker det er nødvendig med størst mulig gjenomstrøming, det er jo smøre flaten som er viktig.
Det jeg er litt skeptisk til er hvor vi får alle råd fra.
De fleste som har gode erfaringer med motrer driver gjerne med trimming av bensin motorer, og jeg er ikke helt overbevist om at vi skal bruke de samme erfaringene som fasit på våre motorer.
Jeg synes det er rart maskiner som vi kjører på full gass hele livet i båter og anlegsmaskiner traktorer og feiemaskiner , oftest på 5-40 mineral- eller delsyntetisk de holder mange tusen timer uten problemer.
Mens disse motorene i bilene som går med minelmådig belastning , de ryker fra 50-150 00 km.
Jeg tror mange blir lurt til å kjøpe dyr Olje, dyr Olje har også veldig høy fortjeneste for selgerne.
Jeg mener at om du betaler masse penger for Oljen , er det ingen bekreftelse på at din motor nødvendigvis vil vare lenger.
Heller ikke at det er det beste for kjøper og motor.
De motorene som ilustreres for oljen i reklamen, er under konstant vedlikehol og kontroleres hele tiden når de går i konkuranser kjøring og ikke minst de ryker de også men da er det jo bare synd
og ingen har betenkligheter med det.
Kort sakt det jeg tenker er følgende , kjører vi mest en løpsbil som bytter olje etter hvert løp, eller bruker vi bilen mer som en traktor som tåler gå med stor belastning over tid, men mest rusler stille og rolig
Jo da det ordner vi.