Kalles D22

Re: Kalles D22

Innlegg stensth » 05/02/2010, 18:59

Kalle skrev:
mikke skrev:Lite imponert over den kundebehandlingen de utviser.

Jepp. Ble skuffa når jeg pratet med dem igår og fikk vite at når en man er syk så stopper garanti sakene helt opp :bang:
Nå har bilen min stått i 5 uker.. Jeg må låne bil for å komme meg på jobb.. Så dette er et helvete.

Hade det inte varit för att jag har svensk bil, kunde du fått låna en av mig! :bang:
Kör Y61 med för lite extraljus men snart på 44"
stensth

Advanced Driver

Innlegg colormax » 05/02/2010, 21:42

Dette er jo helt tragisk at de behandler deg så dårlig Kalle dette går jo ikke ann. Beklager at jeg anbefalte deg dette værkstedt, det er jo helt tydelig veldig feil å gjøre om de behandler kundene sån, Skal ta en tlf til BNH til mandag så ser vi om vi får til noe der, har nevnt dette for de, det er faktisk verkstedet som avgjør om dette er en reklamasjons sak. du er jo blitt lovet tilbakemelding gjentatte ganger, jeg har ikke sett noen svar.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg mikke » 05/02/2010, 22:52

Tragisk er et pent ord roger.
mikke

Offroader

Innlegg colormax » 06/02/2010, 00:16

Synes dette virker veldig merkelig, han bør da ha litt mer retigheter, siden dette er en privatkjøpt bil. han har da 5 års garanti, det kan da umulig være sån at en ikke kan forvente mer km ut av disse motoren. er dette Nissans klare mening, bør en jo bli informert om at en kan forvent motorhavari fra en ca 50-60 000 km. så en er forberdt kostnaden ved motorhavari.
Er det ikke noe som heter forventet levetid/brukstid når en kjøper så dyre ting som bil.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Kalle » 06/02/2010, 00:32

stensth skrev:
Kalle skrev:
mikke skrev:Lite imponert over den kundebehandlingen de utviser.

Jepp. Ble skuffa når jeg pratet med dem igår og fikk vite at når en man er syk så stopper garanti sakene helt opp :bang:
Nå har bilen min stått i 5 uker.. Jeg må låne bil for å komme meg på jobb.. Så dette er et helvete.

Hade det inte varit för att jag har svensk bil, kunde du fått låna en av mig! :bang:

Takker :mrgreen: Har kjørt rundt i norge 1 års tid med en sliten svensk registrert alfa når jeg akurat hadde tatt lappen. Men er kjipt å bli stoppa med det ja.
Magnus
90031654
D22'06 OME sett, ARB front og bakfanger, 37" dekk, snorkel, Gangstercap, 2.5" (raka rør) og litt xtra lys..
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg Kalle » 06/02/2010, 00:36

colormax skrev:Dette er jo helt tragisk at de behandler deg så dårlig Kalle dette går jo ikke ann. Beklager at jeg anbefalte deg dette værkstedt, det er jo helt tydelig veldig feil å gjøre om de behandler kundene sån, Skal ta en tlf til BNH til mandag så ser vi om vi får til noe der, har nevnt dette for de, det er faktisk verkstedet som avgjør om dette er en reklamasjons sak. du er jo blitt lovet tilbakemelding gjentatte ganger, jeg har ikke sett noen svar.

Har ikke gode erfaringer med BNH eller nei. Virker som jeg har mye uflaks gitt :bang:
Får håpe det skjer noe neste uke.
Bilen skulle også vært eukontrolert i januar :bang: Noen som vet om man kan få utsatt kontrolen? Jeg har sendt mail til vegvesene og spurt så venter på svar derfra også :?
Magnus
90031654
D22'06 OME sett, ARB front og bakfanger, 37" dekk, snorkel, Gangstercap, 2.5" (raka rør) og litt xtra lys..
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg colormax » 06/02/2010, 01:00

Bare send en mail om at bilen står på verksted grunnet motorhavari. så lenge du ikke kjører bilen er dette vanligvis ikke noe problem, men når den er fikset må den vises før du kjører for mye. Vi hadd en runde på en D40 fra Geilo, der ordnt alt seg etter et par tlf, og eieren ble veldig glad.
Her er det jo bare snak om at ting må klargjøres, reklamasjon eller ikke. er det ikke så må dette være advokat mat :think:
Virker jo mer som en utmatelse taktikk, for en stakkar som er avhengig av bilen, d får bare låne deg en tilsvarende bil mens de venter på hva de bestemer seg for å gjøre med bilen din. det kan da umulig ta mange dager å ta stanpungt til dette
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg colormax » 08/02/2010, 16:00

Har du hørt noe gode tilbakemeldinger da Kalle :Whistle:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg mikke » 08/02/2010, 16:00

noe nytt her da?
mikke

Offroader

Innlegg Kalle » 08/02/2010, 16:32

Akurat ringt dem og skal få svar imorgen :prey:
Jeg har sendt mail til vegvesene så håper uekontrolen blir utsatt :prey:
Magnus
90031654
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg colormax » 08/02/2010, 17:10

Det er vist ikke bare du som sliter med dette Kalle.
titt på denne linken...... viewtopic.php?f=12&t=2561
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg patrol for life » 08/02/2010, 18:04

colormax skrev:Det er vist ikke bare du som sliter med dette Kalle.
titt på denne linken...... viewtopic.php?f=12&t=2561

Pussig at du fortsatt tror det er dette som har skjedd med bilen, når jeg har skrevet flere ganger at det er noe annet.
Det er bedre med en dram i timen, enn en time i drammen.. Hilsen sheriffen i Kanada
patrol for life

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg patrol for life » 08/02/2010, 18:21

colormax skrev:Dette er jo helt tragisk at de behandler deg så dårlig Kalle dette går jo ikke ann. Beklager at jeg anbefalte deg dette værkstedt, det er jo helt tydelig veldig feil å gjøre om de behandler kundene sån, Skal ta en tlf til BNH til mandag så ser vi om vi får til noe der, har nevnt dette for de, det er faktisk verkstedet som avgjør om dette er en reklamasjons sak. du er jo blitt lovet tilbakemelding gjentatte ganger, jeg har ikke sett noen svar.

Det er ikke verkstedet som avgjør om det er garanti eller ikke. Det er nissan nordic som behandler di sakene.
Det som skjer er at når et verksted motar en bil med mulig reklamasjon sak, så må di først finne feilen, så ta bilder av feilen (hvis mulig), så blir det skrevet en beskrivelse av hva feilen innebærer, samt hvilke deler som må byttes. Dette sendes da til nissan nordic sammen med bildene.
Når saken er ferdig behandlet sender di svar tilbake til verkstedet om det er godkjent eller ikke.
Først da kan reperasjonen påbegynnes.
Det er bedre med en dram i timen, enn en time i drammen.. Hilsen sheriffen i Kanada
patrol for life

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg mikke » 08/02/2010, 19:57

patrol for life skrev:

Det er ikke verkstedet som avgjør om det er garanti eller ikke. Det er nissan nordic som behandler di sakene.
Det som skjer er at når et verksted motar en bil med mulig reklamasjon sak, så må di først finne feilen, så ta bilder av feilen (hvis mulig), så blir det skrevet en beskrivelse av hva feilen innebærer, samt hvilke deler som må byttes. Dette sendes da til nissan nordic sammen med bildene.
Når saken er ferdig behandlet sender di svar tilbake til verkstedet om det er godkjent eller ikke.
Først da kan reperasjonen påbegynnes.

i denne saken tviler jeg på at det skal ta lang tid å få papirene til ASKER akkurat. har fått med meg at det er et hull i stempelet på denne motoren. jeg kunne tenkt meg å sett innsiden på sylinderen hvor stempelet har gått. samt stempel og råde.noe bilde av det burde vel ikke vært vanskelig å fremskaffe?skal også nevne at siden det tydeligvis er et stempel som er gåent.så må det jo også finnes en grunn til at det er gått.dyse som er tett? feil på dieselpumpe? hva er grunn til at et stempel har smeltet?noe som er den logiske forklaring på et slikt tilfelle .bare spør da jeg er meget nysgjerrig på hva dere har konkludert med. siden dere må sende en konklusjon på problemstillingen av hva årsaken til havariet er.
mikke

Offroader

Innlegg colormax » 09/02/2010, 00:37

Det som muligens blir like spenende er hva grunden er til at det stilles tvil om at det er garanti på en bil som er gått 60 000 km og har 5 års garanti etter kjøpslåven. (bilen er 3 år)
Så er jeg veldig spent på hvem som får regningen på feilsøkingen om garantien blir avslått. og om det er garantisak, hvlken kompensasjon får Kalle for den tiden han nå er uten bil ? og venter i ukevis på en avgjørelse fra verkstedet.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

ForrigeNeste

Returner til Garasjer / Our cars & history

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester