Har enda ikke kjørt av et dekk på Y61'en (bank i bordet...), men så ræser jeg ikke rundt i skiløypene med 0,6 bar dekktrykk heller...
Luft bruker jeg i all hovedsak til å fylle opp dekkene, og på tur utefor asfalten kan dette være nødvendig flere ganger om dagen. Av den grunn kommer man selvfølgelig ikke utenom en kompressor, og når jeg foretrekker en tank eller to, er dette rett og slett for å få ned tiden det tar å fylle opp dekkene til normaltrykk. Kjører opp trykk når jeg tapper ut, og så står det med trykk til jeg trenger det. Når denne øvelsen skal gjentas hyppig er det helt greit at det tar 5 minutt å fylle opp alle dekkene og ikke 15... Og jeg tar nok med en boks startgass også.
En hyggelig bi-effekt er selvfølgelig mulighet til å kunne kjøre luftverktøy, blåsepistol for mekk og renhold av utstyr og bil(!), smelte og fjerne snø og is på glidelåser og skinner for tak- og fortelt, og for ikke å snakke om muligheten for å koble på lufthorn!
...og det ER morsomt med duppeditter!
GT