Ja, da har jeg endelig fått på hjula etter mye om og men.. Hehe ble 6 timer for å bytte 4 hjul hehe. Måtte gjøre MYE modifikasjoner på skjermbuene foran for å få plass til dekka (285/70/17). Ble nok litt ekstra modifiseringer pga at jeg måtte ha spacere på 25mm for å få plass mot callipter. Bestilte spacere 16.mai fra ebay og fikk de nå på lørdag. Fant først ut at hjulmutterne som var med felgene ikke passet på hjulboltene.. så måtte bruke originale - men de var uansett finere:). Måtte kappe boltene på spacerne fordi de var nok beregnet på alufelger, men det var heller ingen problem.
Når det gjelder innerskjermene, så måtte jeg flytte plastikken lengre frem - det gikk greit etter hvert. Samtidig så måtte jeg varmebehandle plastikken for å omforme den noe. Men ikke nok med det, måtte også modifisere de utvendige skjermene (kun i hjørnet ved stigbrettet), brukte vinkelsliper - sveise og tectylbehandlet. Fikk til og med på de originale skvettlapene igjen etterpå. Ble ikke så verst faktisk
. Men de stikker jo ut litt da. Har manøvrert bilen litt i diverse situasjoner og ingen problem - så dette kan bli moro:).
Bilen ble jo helt ny - sinnsykt tøff med de dekkene og felgene. Mange lange blikk langs veien nå ja. Ble litt badass. Etter min mening så synes jeg at Pathfinderen er finere sånn enn med A/T eller Xtreme ombygging. Men smaken er som baken. Hadde jeg ikke måtte brukt spacere på stålfelgene, så hadde hjulene blitt perfekt med hjulbuene. Måtte også ha på et Nissan4x4 merke på bilen og da:).
Har jo kosta en del lapper å få bilen slik den er nå, men det var verdt det:).
BILDER KOMMER (må vaske herligheten først og finne en plass å ta bilder)