Y60 + topp



Y60 + topp

Innlegg Ølle » 28/09/2011, 08:32

Hei!

Tenkte jeg skulle høre med Nissan om det er mulig å få kjøpt ny topp til RD28T med en mer moderne aluminiumslegering enn den som ble brukt på 80 og 90-tallet.

Men før dette trenger jeg litt bakgrunnsinfo:

- Er vi enig om at toppen er det største?/eneste?/mest konkrete? svakheten med Y60 med 2,8 TD?

- Når får man motortrøbbel pga toppen? 200 000? 300 000?
Ølle

Offroader
 
Innlegg: 175
Registrert: 26/08/2009, 12:25

Re: Y60 + topp

Innlegg Ølle » 28/09/2011, 10:31

Var kanskje litt kjapp her: Fant denne tråden: viewtopic.php?f=5&t=4213&p=31661&hilit=topp#p31661

Har sendt en mail til Cylmo!
Ølle

Offroader
 
Innlegg: 175
Registrert: 26/08/2009, 12:25

Re: Y60 + topp

Innlegg colormax » 29/09/2011, 06:17

Er ikke helt sikker på disse Kina toppene nødvendigvis er så mye bedere, men er de like bra og du får laget litt mer kjøling til innluften så bør mye vere gjort. dyser i god stand er også en stor fordel, men noe mange glemmer..
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Y60 + topp

Innlegg Ølle » 04/10/2011, 08:05

Cylmo kunne ikke svare meg, så tok kontakt med leverandøren deres: AMC Cylinder Heads - største produsent av topper. Her fikk jeg et ganske godt svar: Støpeprossesen og teknologien rundt har forbedret seg siden 80-tallet så toppen i seg selv er nok bedre enn den originale -MEN kontruksjonen er den samme! Så selv om støpen er bedre, er designet fortsatt det samme noe som kan bety at motoren ikke blir nevneverdig bedre. - Så en ny topp, en intercooler og litt mer kjøling som du nevner Colormax er sikkert en god løsning!
Ølle

Offroader
 
Innlegg: 175
Registrert: 26/08/2009, 12:25

Re: Y60 + topp

Innlegg colormax » 05/10/2011, 07:12

Virker som mange er litt for seine til å ta tak i problemet når det begynner, begynner du miste vannet er det noe galt.
oftest er det enten, dårlig radiator, du ser det som regelt i nedere del av radiatoren blir bå grøn, når den gjør det er du i gang.
kjører du sån over tid så er dette en stor belastning for toppen.
du risikerer lut lommer og ustabil kjøling, dette tåler ikke toppen.
Siden Laurelene gikk 1mil km med denne toppen så tipper jeg kjølingen er det viktigste problemet, for denne motoren.
turboen gir mulighet for mye større belastning, men så lenge alt er på stel går dette greit.
Først da den enten får for lite kjøling eller gal sprut fordeling på dysene dukker dette problemet opp.
Kort fortalt, når du føler det er noe galt med bilen , så er det somregelt det. Og jo før du gjør noe med dette, jo biligere blir slutt kostnaden..
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron