colormax » 05/10/2011, 07:12
Virker som mange er litt for seine til å ta tak i problemet når det begynner, begynner du miste vannet er det noe galt.
oftest er det enten, dårlig radiator, du ser det som regelt i nedere del av radiatoren blir bå grøn, når den gjør det er du i gang.
kjører du sån over tid så er dette en stor belastning for toppen.
du risikerer lut lommer og ustabil kjøling, dette tåler ikke toppen.
Siden Laurelene gikk 1mil km med denne toppen så tipper jeg kjølingen er det viktigste problemet, for denne motoren.
turboen gir mulighet for mye større belastning, men så lenge alt er på stel går dette greit.
Først da den enten får for lite kjøling eller gal sprut fordeling på dysene dukker dette problemet opp.
Kort fortalt, når du føler det er noe galt med bilen , så er det somregelt det. Og jo før du gjør noe med dette, jo biligere blir slutt kostnaden..
Jo da det ordner vi.