jeg ville gått for 35x12,5x17, de fleste velger det før de igjen bytter til 37x12,5x17 ser de problemene vi gnaget om med dette , nesten er helt bortkastet tid, fremtiden er 17 for de som kjører 95% på normalt underlag, såen er det bare pris for hjulsett ca, fra 1400 til 30 000 kr komplett. Hevesett godkjent ca priser 6500 til 10 000 for godkjente sett. og de er ca like bra, og med TUV godkjenning.
Skal du ha større enn 35 hadde jeg villet testa det på bilen først. Jeg har 33 på min og synes den går myyye tyngre med de enn med org hjula så da kan jeg bare tenke meg at med 35 og oppover vil de blir sinnsykt daukjørte og da er det på med omgiring av aksling osv for å få det kjørbart. Veit det påstås at dette ikke er noe problem, men trur ikke på det før jeg har prøvd 37 på en y61 å fått testa det ut selv. Er nok 17 som er tingen, fikk meg til å kjøpe 15, håpløst å få tak i dekk visstnokMen er mye meninger her også..
Runt 10 000kr, koster et set med giring fra fjallasport fra Island. Sen tilkommer ju demontering av differ, montering av giring, återmontering av differ igjen.
Jeg er ikke no fasit. men det som er gjort på min bil er 2" iron man hevesett, island ekstrem bredder , kapper da i karroseriet. nedgiring med sperre foran og bak.