Budget Boost til Patrol? også 4" heving og drop box!

Re: Finnes det Budget Boost til Patrol?

Innlegg colormax » 08/06/2010, 00:20

Snakker du y60 - Y61 eller en HJ60 :?: :?:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Aman » 08/06/2010, 07:55

colormax skrev:Snakker du y60 - Y61 eller en HJ60 :?: :?:

Æ snakka Y60, va i går å sku prøv å sett på felga som passa på min gamle HJ60. Innpresse så ganske greit ut -10. Men æ bei veldig skeptisk tell senterhjullet.

Ka må senterhullet i felgen på Y60 minimum vær??
Aman

Offroader

Innlegg colormax » 08/06/2010, 22:45

Når vi sto å dreiet det for noen netter siden , mener jeg det bør være 109mm mulig det var 107mm.
men pass deg for at felgen ikke passer helt innpå, så den ikke ligger helt plant.
Du merker det er noe galt når du har strammet alle mutrene , og den første er nesten løs igjen , etter du har strammet rundt.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Aman » 08/06/2010, 23:05

colormax skrev:Når vi sto å dreiet det for noen netter siden , mener jeg det bør være 109mm mulig det var 107mm.
men pass deg for at felgen ikke passer helt innpå, så den ikke ligger helt plant.
Du merker det er noe galt når du har strammet alle mutrene , og den første er nesten løs igjen , etter du har strammet rundt.

Ja det va nån sånner tendensa æ også kom fram tell når æ prøvemonterte felgan. Så æ gadd ikke å prøv å kjør. Navet på patrlen e jo konisk på et vis.
Aman

Offroader

Innlegg colormax » 08/06/2010, 23:09

Da må du enten dreie nav eller felg, men ikke noe stort problem det. men litt jobb.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Aman » 09/06/2010, 00:09

colormax skrev:Da må du enten dreie nav eller felg, men ikke noe stort problem det. men litt jobb.

Neida, fort gjort :) Bare så synd at maskinerings kontakten min har slutta dær de har store dreibenka i bodø!! :bang:

Ska nu kontroll mål felgan først.

Å pluttselig så ligg det vest ann tell 4" OME hevesett :dance:
Har veldig lett for å bli sån :mrgreen:
Husk at du får nye alu felger for ca 1000 lappen (pr stk)
Aman

Offroader

Innlegg Tormod » 09/06/2010, 10:19

Aman skrev:
colormax skrev:Da må du enten dreie nav eller felg, men ikke noe stort problem det. men litt jobb.

Neida, fort gjort :) Bare så synd at maskinerings kontakten min har slutta dær de har store dreibenka i bodø!! :bang:

Har du sjekka pris på OME iforhold til IRONMAN?? Trur du kan spare endel cash der;-)
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg Aman » 09/06/2010, 10:48

Tormod skrev:
Aman skrev:

Har du sjekka pris på OME iforhold til IRONMAN?? Trur du kan spare endel cash der;-)

Sånn i utgangspunkte så har æ større tru på OME en på Ironman.

Men som æ sa tidligere, æ har ikke råd tell komplett hevesett, men så slumpa æ over et brukt hevesett fra OME, så da bi det :)
Aman

Offroader

Innlegg colormax » 10/06/2010, 01:08

Bare sjek at høyden stemmer overens.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Aman » 10/06/2010, 15:10

colormax skrev:Bare sjek at høyden stemmer overens.

Tenker du på om de faktisk e 4" ??

Regna med at de e litt segen, det gjør heller ikke så mye før 4" e meire en høyt nokk.

Men har leita litt rundt. Treng man bare Castor foringa, eller må man ha Castor plata når det bi 4"??

Har sotte å leita litt i det store utland, dvs Australia. De fleste som selg hevesett i australia anbefal bare 3 graders castorforinga til sine heveset.

En del har såklart Drop Arms også før 4" men anbefal det ikke av en eller anna grunn. Å så kom æ over Drop Boxes, det ser jo veldig kurant ut. Men frakta på sånner teng e jo ganske dyrt fra australia. Men æ fant også tegninga på drop boxes tell patrol å da e jo rimelig enkle teng å sveis i sammen sjøl :)

Nån som har erfaring ma Drop Boxes??
Aman

Offroader

Innlegg Oharaune » 10/06/2010, 23:34

laget drop boxene mine selv, det ble ca 6 grader vridning med de, fra 0 til 6. har 3" OME og 40mm BL
eneste jeg ikke liker med dem er at de bygger litt for mye nedover under transfer, det er de som skarper nedi
jeg har jo swb, så tror kanskje at drop box på din lwb kan bli enda mere problematisk i skogen... hvis jeg ikke tenker helt feil :oops:

synd du ikke kommer til Setermoen forresten 8)
Patrol Y60 kort 2.8 td
3" OME, 40mm BL, MT Baja Claw 325/60R18 MT Classic, 3" eksos, K&N, IC, transferdrop, caps
hilift, spade og kjørebruer hengende bakpå
T-max i bagasjerommet
Oharaune

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan

Innlegg Aman » 11/06/2010, 00:34

Oharaune skrev:laget drop boxene mine selv, det ble ca 6 grader vridning med de, fra 0 til 6. har 3" OME og 40mm BL
eneste jeg ikke liker med dem er at de bygger litt for mye nedover under transfer, det er de som skarper nedi
jeg har jo swb, så tror kanskje at drop box på din lwb kan bli enda mere problematisk i skogen... hvis jeg ikke tenker helt feil :oops:

synd du ikke kommer til Setermoen forresten 8)

Ja det e veldig synd, å akkurat nu så sett å vurder veldig om æ ska hiv mæ tell å kom oppover alikavel :P

Laga du dine på frihand eller etter tegninga?? Hadde vært veldig flott om du kunne tatt non bilda å legg ut :)

Trur ikke det e no forskjell på dropbox på LWB å SWB, boksen står jo plasert på samme plass.

Nu har æ også funne en del bilda av diverse på nette, å en del som har gådd inne før det, har jo fådd dem tell å bi veldig minimalistisk.
Aman

Offroader

Forrige

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest