OME spørsmål (igjen) :)

OME spørsmål (igjen) :)

Innlegg Nissan D22 » 15/11/2008, 14:56

Hei!
Vet mange der ute kjører på 2" OME. Kommer til å gjøre det samme selv etterhvert, men lurer litt på noen småting ifb. det.

-Har noen erfaring med å forlenge armene til sway-bars (extended swaybar pins) (Vet blant annet at ARB har selger både lengre armer og braketter til originale armer.)
swaybarext.jpg

swaybar extebd.jpg

Noen som har merkert noen negative effekter ved ikke å gjøre dette??

-Hva med braketten til bremsen?

brakebracket.jpg

-Nødvendig med endring av castor-vinkelen?

Hva slags fjærer bruker dere mest til "vanlig" kjøring? Medium/hard?? Forskjell framme/bak?

Alle meninger mottas med takk:)
Før:Nissan D22, 2004 mod.
Nå: Patrol Y61, 2005 mod.
-You can go fast, I can go anywhere-
Nissan D22

Nissan4x4 fan

Re: OME spørsmål (igjen) :)

Innlegg øystein » 15/11/2008, 15:31

:hand: Hei kjørte ei god stund med 160 min uten :!: Å det var som natt og dag etter at jeg forlenget stabstag festene foran :D Gjorde ikke noe med laste ventilen på den men skal gjøre det på Y60 n når jeg hever den :!: Å kommer nok til å ta en 4 hjuls kontrol å :D Det med lasteventilen er vel ikke noe farlig når man hever men er vel ok at alt er riktig når man evnt skal til Bt :!: Blir jo ikke sterkere bremser med lass hvis man ikke gjør noe med den :!: Hadde en Golf som jeg monterte 80mm senk på å da blei det nesten som å breke den nå jeg bremset :!: Blir jo motsatt når man hever men er vel best at alt er ok :D
DETTA GÅR FINT ELLER SÅ BRUKER VI KRAFT GANG ARM
øystein

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Re: OME spørsmål (igjen) :)

Innlegg Bjørn-Erik » 18/11/2008, 20:01

Hei :hand:

Se i garasjen min, mener det er på side 13 og 14...

Sway Bar Disconnects lønner seg å forlenge når du hever bilen, pga. flexen... Jeg knakk de org. mine i svarstad i fjor..
Kjøpte nye fra Australia, der har de forskjellige lengder etter hvor mye du hever bilen (http://www.4wd1.com/gu_patrol_wagon_&_trayback.htm.) de kan kobles ut ved terreng-kjøring, bare en liten låsesplint man drar ut..

Braketten (flat-jern) til lastavhengig-ventilen forlenger du sånn ca. like mye som du hever bilen..
(jeg har hevet bilen min 4" og monterte ett 8-cm. langt flattjern, fungerer helt topp)..

Mvh.
Bjørn-Erik
Bjørn-Erik

Grøftas Konge

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest