toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??



toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

Innlegg jab » 28/10/2009, 21:34

skal bytte toppakning snart og lurte på hvordan man ser forskjell på 1 - 2 eller 3 hulls????
så på mekonomen at det var 3 stk og velge mellom
må man bytte boltene??? eller er det bare tullesnarvei og ikke bytte til nye koster jo 3-400

plukka av toppen på en motor jeg har rivd ut av en delebil og blokka dvs: veivlager råde på syl 1 var mørbanka og datt ut i småbiter (visste om det når jeg kjøpte den) hvordan er det fysisk mulig?? det rare var at tppen og stemplet var gullende rent strøkent men vanlig sot på di andre - hva kommer det av??? blitt vaska i diesel når stemplet ble evnt stående rolig????

har også sendt en e post til mekonomen for å få til samme prosenta som i tønsberg så det går an å handle her også
onroader
jab

Offroader
 
Innlegg: 196
Registrert: 30/08/2009, 20:29
Bosted: fredrikstad

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

Innlegg KLAA » 28/10/2009, 22:29

jab skrev:skal bytte toppakning snart og lurte på hvordan man ser forskjell på 1 - 2 eller 3 hulls????
så på mekonomen at det var 3 stk og velge mellom
må man bytte boltene??? eller er det bare tullesnarvei og ikke bytte til nye koster jo 3-400


Du skal kunne se 1,2 eller 3 hakk i en liten pakningsdel som stikker itenfor toppen på høyre hjørne bak.
Ifølge verkstedhåndboka så trengs det IKKe nye bolter ved bruk av orinale bolter fra Nissan. Hva som gjelder for uorginale er jeg usikker på, men følg andvisningene de gir deg. som du sier.. nye koster 3-400 kroner.

jab skrev:plukka av toppen på en motor jeg har rivd ut av en delebil og blokka dvs: veivlager råde på syl 1 var mørbanka og datt ut i småbiter (visste om det når jeg kjøpte den) hvordan er det fysisk mulig?? det rare var at tppen og stemplet var gullende rent strøkent men vanlig sot på di andre - hva kommer det av??? blitt vaska i diesel når stemplet ble evnt stående rolig????


Ganske sikker på at det stempelet som er blankt har blitt sånn pga kjølevæske som har kommet inn i sylinderen.. Mye mulig derfor veivlageret har fått deng også. fordi vann er fryktelig vanskelig å komprimere og utsetter derfor stempel, råde og lagere for enorm påkjenning.
X-1983 Toyota Hilux 2.0 bensin på 35" (offroadbil)
X-1994 Nissan Patrol 2,8 GR SLX varebil 31"
X-1985 Toyota LandCruiser lj70 2,4 td (Prosjekt som aldri ble ferdig)
x-1994 Patrol Y60 GR SLX 37"
x-1977 Volvo c303
1990 Jeep Cherokee 4.0 Limited

http://www.4x4norway.no/forum/viewtopic.php?f=25&t=563
*Kenneth*
KLAA

Brukerens avatar
Skogens konge
 
Innlegg: 949
Registrert: 16/03/2008, 20:05
Bosted: Nøtterøy, Vestfold

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

Innlegg jab » 28/10/2009, 22:31

så da kan det være dumt å sette på den toppen da??
det var veivlageret underdelen av råden som var knekt i flere deler :prey: :doh:
onroader
jab

Offroader
 
Innlegg: 196
Registrert: 30/08/2009, 20:29
Bosted: fredrikstad

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

Innlegg KLAA » 28/10/2009, 23:00

jab skrev:så da kan det være dumt å sette på den toppen da??
det var veivlageret underdelen av råden som var knekt i flere deler :prey: :doh:


Ville iallefall fått sjekket den toppen nøye først. Så slipper du å gjøre jobben flere ganger.

Er det rådelageret eller veivlageret som har røket?????..
X-1983 Toyota Hilux 2.0 bensin på 35" (offroadbil)
X-1994 Nissan Patrol 2,8 GR SLX varebil 31"
X-1985 Toyota LandCruiser lj70 2,4 td (Prosjekt som aldri ble ferdig)
x-1994 Patrol Y60 GR SLX 37"
x-1977 Volvo c303
1990 Jeep Cherokee 4.0 Limited

http://www.4x4norway.no/forum/viewtopic.php?f=25&t=563
*Kenneth*
KLAA

Brukerens avatar
Skogens konge
 
Innlegg: 949
Registrert: 16/03/2008, 20:05
Bosted: Nøtterøy, Vestfold

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

Innlegg jab » 28/10/2009, 23:19

øøøø jeg har forklart dårlig ............ undre del av råden . den som skrus på råden med 2 muttere
ville kanskje tro at stempel og råde overst tålte mindre en bunnen v evnt vann som du sier
onroader
jab

Offroader
 
Innlegg: 196
Registrert: 30/08/2009, 20:29
Bosted: fredrikstad

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

Innlegg KLAA » 29/10/2009, 07:34

jab skrev:øøøø jeg har forklart dårlig ............ undre del av råden . den som skrus på råden med 2 muttere
ville kanskje tro at stempel og råde overst tålte mindre en bunnen v evnt vann som du sier


Da er det rådelageret som har tatt kvelden da :)
X-1983 Toyota Hilux 2.0 bensin på 35" (offroadbil)
X-1994 Nissan Patrol 2,8 GR SLX varebil 31"
X-1985 Toyota LandCruiser lj70 2,4 td (Prosjekt som aldri ble ferdig)
x-1994 Patrol Y60 GR SLX 37"
x-1977 Volvo c303
1990 Jeep Cherokee 4.0 Limited

http://www.4x4norway.no/forum/viewtopic.php?f=25&t=563
*Kenneth*
KLAA

Brukerens avatar
Skogens konge
 
Innlegg: 949
Registrert: 16/03/2008, 20:05
Bosted: Nøtterøy, Vestfold

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

Innlegg jab » 29/10/2009, 08:20

jepp men hvordan er det fysisk mulig........... ryke der nede??? har sett råder som har ryki og gått gjennom blokka etc men aldri helt nede i veiva........
onroader
jab

Offroader
 
Innlegg: 196
Registrert: 30/08/2009, 20:29
Bosted: fredrikstad

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

Innlegg colormax » 29/10/2009, 09:01

Har en veldig bra komplett blokk ligende her , som du får for en billig penge, derso dette blir mye jobb for deg :?: :?:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

Innlegg jab » 29/10/2009, 10:31

takker for det - motoren som sitter i dyret mitt er ok evnt minus toppakning/ryker.....
det er delemotoren som råda er knust på
tviler på prisen matcher en ny toppakning hehe
onroader
jab

Offroader
 
Innlegg: 196
Registrert: 30/08/2009, 20:29
Bosted: fredrikstad

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

Innlegg colormax » 29/10/2009, 11:06

Det er nok ikke my hjelp mot det, skumleste litt , så jeg trodde rådelagra var defekte.
Når vi først nevner alt dette med toppene,
Husk også på å sjekke høyden på stemplene,var en tilsvarende Toyota motor for en tid tilbake, som de plundret masse med, der var en av råden litt bøyd så den hadde ikke riktig komprisjon. da spytter den ut det uforbrente drivstoff..
når den fik større turtal så virket det som den funket bra.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

Innlegg jab » 29/10/2009, 17:51

var litt tvetydig di merkene?? d er 3 hull i den men litt tettet 1 av di liksom
er det om toppen er planet 1 - 2 - eller 3 ganger som bestemmer om hvor tykk pakningen ska være??
onroader
jab

Offroader
 
Innlegg: 196
Registrert: 30/08/2009, 20:29
Bosted: fredrikstad

Re: toppakning - hvordan ser man om d er 1 2 eller 3 hulls??

Innlegg KLAA » 29/10/2009, 21:12

har sent deg mail
X-1983 Toyota Hilux 2.0 bensin på 35" (offroadbil)
X-1994 Nissan Patrol 2,8 GR SLX varebil 31"
X-1985 Toyota LandCruiser lj70 2,4 td (Prosjekt som aldri ble ferdig)
x-1994 Patrol Y60 GR SLX 37"
x-1977 Volvo c303
1990 Jeep Cherokee 4.0 Limited

http://www.4x4norway.no/forum/viewtopic.php?f=25&t=563
*Kenneth*
KLAA

Brukerens avatar
Skogens konge
 
Innlegg: 949
Registrert: 16/03/2008, 20:05
Bosted: Nøtterøy, Vestfold


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest