jab skrev:skal bytte toppakning snart og lurte på hvordan man ser forskjell på 1 - 2 eller 3 hulls????
så på mekonomen at det var 3 stk og velge mellom
må man bytte boltene??? eller er det bare tullesnarvei og ikke bytte til nye koster jo 3-400
Du skal kunne se 1,2 eller 3 hakk i en liten pakningsdel som stikker itenfor toppen på høyre hjørne bak.
Ifølge verkstedhåndboka så trengs det IKKe nye bolter ved bruk av orinale bolter fra Nissan. Hva som gjelder for uorginale er jeg usikker på, men følg andvisningene de gir deg. som du sier.. nye koster 3-400 kroner.
jab skrev:plukka av toppen på en motor jeg har rivd ut av en delebil og blokka dvs: veivlager råde på syl 1 var mørbanka og datt ut i småbiter (visste om det når jeg kjøpte den) hvordan er det fysisk mulig?? det rare var at tppen og stemplet var gullende rent strøkent men vanlig sot på di andre - hva kommer det av??? blitt vaska i diesel når stemplet ble evnt stående rolig????
Ganske sikker på at det stempelet som er blankt har blitt sånn pga kjølevæske som har kommet inn i sylinderen.. Mye mulig derfor veivlageret har fått deng også. fordi vann er fryktelig vanskelig å komprimere og utsetter derfor stempel, råde og lagere for enorm påkjenning.
X-1983 Toyota Hilux 2.0 bensin på 35" (offroadbil)
X-1994 Nissan Patrol 2,8 GR SLX varebil 31"
X-1985 Toyota LandCruiser lj70 2,4 td (Prosjekt som aldri ble ferdig)
x-1994 Patrol Y60 GR SLX 37"
x-1977 Volvo c303
1990 Jeep Cherokee 4.0 Limited
http://www.4x4norway.no/forum/viewtopic.php?f=25&t=563*Kenneth*