Ja, Adam var ikke lenge i paradis gitt

Igår dro jeg opp i nevnte skog, og nå var det brøyta, sola skinte og alt var fryd....helt til motoren var død
Faen steike, der sto jeg godt, tenkte jeg. Langt fra hovedvei, og ikke særlig mye mobildekning

Fikk satt den i revers og kjørt den på starteren til jeg kom meg ut av veien ihvertfall. Hm, hva nå....tja, jeg kan jo prøve å pumpe fram diesel og lufte....hva annet skal jeg få gjort langt pokkerivold ??? Som sagt, så gjort, og bilen starta. Puh, tenkte jeg, da drar jeg rett hjem. Men hva skjer etter noen 100 meter....jo, samme dritten igjen, så jeg gjentar regimet mitt. Dette må jeg gjøre for ca. hver 3-400 meter i nesten 2 mil. Men jeg kom meg hjem med et nødskrik, så jeg var vel egentlig fornøyd likevel.
Det jeg beit meg merke i, var at hver gang motoren gikk, så sugde den fast håndpumpa på filteret. Men da motoren stoppa, så kom den sigende opp etter 7-10 sekunder. Hva faen, tenkte jeg. Dette føles vrangt. Så jeg skulle drenere filteret da jeg kom hjem....ja, jeg visste vel at det var en dårlig ide, siden det var såpass kaldt, men shit samma. Det kom selvsagt ikke en dråpe med værken vann eller diesel. Ikke overraskende, så jeg demonterte hele filteret, og la det foran varmekanonen min i 15 min. tid. Da hadde isen smelta, og jeg skylte gjennom det med diesel. Så satte jeg på alt i bunnen av filteret, og fylte det fullt med diesel, og monterte det igjen.
Så pumpa jeg fram diesel, og lufta og kjørte meg en liten tur. Da jeg hadde kjørt omtrent 1.5 mil, bare rundt omkring i nærområdet her....var maks 2.5 km. hjemmefra, så jeg skulle slippe å taues/gå langt. Så begynner faenskapen å fjuske igjen, men den stoppa ikke, og tomgangen var normal. Den ville bare ikke dra noe særlig. Da skulle jeg egentlig til muttern og hente guttungen, men jeg turte jo ikke det med en bil som fjusker, så jeg dro hjem og bytta bil med Hege. Jeg lot Patrolen gå på tomgang den vesle stunda jeg var borte. Da jeg kom hjem en halvtime seinere, så hadde Patrolen stoppa, pumpa på filteret satt fast i bunnen, så jeg fikk ikke pumpe på den. Jeg fikk ikke liv i den pumpa uansett hva jeg prøvde. Og motoren slo ikke 1 eneste slag da jeg kjørte den på starteren. Tja, tenkte jeg....hva faen gjør jeg nå da ??? Så jeg ga opp, og gikk inn. Sendte så ei mld. til en kompis av meg, og han sa jeg skulle åpne tanklokket, skru av slangen som kommer fra tanken og inn på filteret, og blåse gjennom den med kompressoeren og blåsespissen. Nå hadde jo bilen stoppa inne ved huset, så jeg måtte dra kompressoren 40 meter fra garasjen og til bilen, og stå ute i kulde og snø. Da var jeg fornøyd kan dere tru. He he he. Håper ikke gud hørte meg, men det gjorde nok naboer som evt. var ute.......
Men jeg fikk nå blåst forsiktig gjennom, og det tok ganske lang tid før jeg hørte det putra i tanken, så det er stor sjanse for at noe var tett der. Jeg er rimelig sikker på at jeg har mye vann i tanken også, så han kameraten min anbefalte å få tak i Westfrost og tømme på, men det har ingen i nærområdet her, så da sa han at jeg kunne bruke 2 flasker kondensfjerner. Jeg har smekkfull tank, så det er nesten 80-90 liter der. Grunnen til at jeg er sikker på vann i tanken er at på de få mnd. jeg har hatt bilen, har jeg drenert 3 ganger, skifta 1 gang(da var det bånnfryst), og måtte tine det opp igår. Etter denne operasjonen så kom håndpumpa opp igjen, og jeg kunne pumpe fram diesel på normal måte igjen

Så jeg gjorde ting etter alle kunstens regler, og fyra opp motoren med en smule spenning. Den starta med en gang, men da var jo motoren blitt iskald, så den gikk ikke på alle sylindra, og jeg måtte holde gassen inne ei god stund. Lot den stå med rolig turtall på ca. 1000 rpm. i ca. 20 min. Så kjørte jeg meg en liten tur. Jeg var aldri mer enn 1 snau km. hjemmefra nå, for jeg var vel litt klok av skade, men jeg kjørte vel omkring ei snau mil, så det ble mye fram og tilbake. Naboene trur vel det har klikka helt for meg....ikke at det spiller noen stor rolle hva dem trur om meg.....Da var jo guttungen hjemme, og hadde lagt seg, så jeg måtte ha gått hjem, for Hege kunne jo ikke dratt ifra små'n for å hente meg og bilen.
Men nå gikk motoren tilsynelatende helt normalt igjen, og jeg lot motoren gå på tomgang etter jeg kom hjem, og da var ikke håndpumpa sugd fast, så jeg hadde nok litt tett sugerør i tanken, siden det ble vacuum. Jeg aner ikke jeg, men noe var galt, og det fikk jeg tilsynelatende fiksa med å blåse gjennom systemet. Men klok av skade, så tar jeg ingen gleder på forskudd lenger, for nå er det pokker meg 3. gangen jeg blir stående etter veien, siden bilen ble fiksa

Hvis jeg orker, så blir det en prøvetur idag, men det får jeg se på. Jeg er i dritdårlig form med mye smerter, og det er jo så utrivelig vær også. Snør og står i, men det er jo mildt da....eh, i forhold til sånn det har vært i de siste ukene da...bare 7 kalde her nå i skrivende stund.
Men nå synes jeg snart det kan være nok med klundring
Ang. dekk ja, så har jeg tinga på et OME sett, og kommer også til å sette på 33x12.5-15 eller 16. Jeg har både 15" felger og 16" felger her. Siden jeg kjører 85% etter brukbare veier på vintern, så prioriterer jeg vel egentlig pizzaskjærere på vintern. Jeg er kjempefornøyd med de Nokian Hakka dekka mine på vei

Dem sitter klistra på alt av føreforhold jeg har fått testa dritten på denne sesongen. Men sommerdekka kommer nok til å bli 33". Jeg skal som nevnt på EU straks, og da får jeg se hva som skjer der. Jeg veit at jeg må bytte frontruta, for den har sprekt "litt". Så da ryker jeg på 2000 spenn der. Jeg har ikke råd til værken OME settet eller noe annet hvis jeg kommer dårlig ut av den testen. Og hvis bilen skal fortsette å svikte meg framover, så har jeg heller ikke råd eller lyst til å koste på den noe som helst. Da blir den kjørt til den er utslitt, og dumpa i havet

Jævla drittbil
Neida, trur nok den bilen blir behandla pent osv., for jeg er glad i den, og jeg håper og jeg regner med at dette er forbigående problemer. Til sommern skal jeg kjøre tanken nesten helt tom, og drenere den. Tømme ut alt av vann og dritt. Jeg har mye dritt i dieselfilteret også, ikke bare is og vann. Jeg har ikke vært under bilen og sett jeg, men har tanken dreneringsplugg, som jeg har på Pajero'n ??