Lavt oljetrykk

Lavt oljetrykk

Innlegg patrol93 » 18/02/2008, 10:49

Jeg har lavt oljtrykk på min 93 mod 2,8 GR. Olje pumpe byttet jeg pakning p.g.a. lekkasje, har ikke sjekket oljetrykket direkte på motoren( hvor for jeg kjøpt trykkmåler) er jeg innpå noe her eller....?
patrol93

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan

Re: Lavt oljetrykk

Innlegg pat42 » 18/02/2008, 10:59

Er mange av disse som viser for lavt oljetrykk.
Problemet er ofte giveren som ikke gir rett signaler og den koster litt.
Kjøp deg et oljetrykktestsett på biltema og sjekk ut trykket direkte på blokka med god og varm motor på
Jeg hadde en 92 modell for noen år siden, med dette problemet, og der var trykket greit, men den viste av og til 0 i trykk.
Blir til slutt et mest psykologisk problem. Man blir sittende og følge med den der jæ... oljetrykkmåleren hele tiden......

Kan jo selvfølgelig hende det er noe galt med trykket men jeg tror iallefall mest på følerfeil.
Du må i alle fall sjekke det ut ja, enig med deg der :mrgreen:
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg gass » 22/02/2008, 19:14

pat42 skrev:Er mange av disse som viser for lavt oljetrykk.
Problemet er ofte giveren som ikke gir rett signaler og den koster litt.
Kjøp deg et oljetrykktestsett på biltema og sjekk ut trykket direkte på blokka med god og varm motor på
Jeg hadde en 92 modell for noen år siden, med dette problemet, og der var trykket greit, men den viste av og til 0 i trykk.
Blir til slutt et mest psykologisk problem. Man blir sittende og følge med den der jæ... oljetrykkmåleren hele tiden......

Kan jo selvfølgelig hende det er noe galt med trykket men jeg tror iallefall mest på følerfeil.
Du må i alle fall sjekke det ut ja, enig med deg der :mrgreen:

Det samme problemet på min bil, viser av og til nesten 0 i oljetrykk, for så å sprette opp på 2,5 - 3,5 bar.
Har hørt om mange med samme problem...........man ser jo om oljetrykkslampa slukner ved opstart, gjør den
det så har du trykk nokk. Den lyser visst du mister trykket, ikke se deg blind på måleren :D
gass

Brukerens avatar
Offroader

Innlegg patrol93 » 23/02/2008, 12:12

Jeg hadde nesten uhell. Var litt slapp med å peile olje. Så var det den berømte måleren som hadde strandet på 0. Peila olja og der var det ikke noe på pinnen, ikke bra :Whistle: Har hatt flaks kan man si :D . burde ikke oljelampa begynt å lyse når det ikke var olje igjen på pinnen? (oljelampa virker)
patrol93

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan

Innlegg Kalle » 23/02/2008, 13:54

Lampa begynner kun å lyse når det er for lavt oljetrykk. ikke når det er for lite olje.
Magnus
90031654
D22'06 OME sett, ARB front og bakfanger, 37" dekk, snorkel, Gangstercap, 2.5" (raka rør) og litt xtra lys..
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg gass » 23/02/2008, 18:04

Får du lite nok olje, får du ikke trykk, dermed vil lampa lyse.
Olja bør peiles med jevne mellomrom, selv gjør jeg det hver gang jeg bunkrer,
det er en god vane
:dance:
gass

Brukerens avatar
Offroader

Innlegg radiv » 03/05/2008, 23:47

drive mest me gammal opel eg då :D
når oljelyset begynna å lysa,skjer helst i svingkjøring,så forsvinne d. e ca ein liten liter igjen me olje i motoren.d betyr at d e lenge sio oljo forsvant fra peilestaven 8)
radiv

Nissan4x4 fan

Innlegg Kenneth32 » 26/12/2008, 14:01

Godt å høre flere sliter med en forbanna måler. Min viser rundt 3-4 ved oppstart på kald motor. Etter litt kjøring, så er den på null. Så kan den plutselig bevege seg litt igjen. Alt i mellom 0-3.

Må jo si at jeg sliter litt med den psykologiske delen som dere nevner her, men øya er hyppig innom lampene på dæsjen. Og oljelampa slukker ca. 1 sek. etter oppstart, og lyser aldri mens motoren går. Og takk gud for det :D

Holder med at toppen min gikk til he***te for litt siden, og at jeg må skifte den nå i kulda. Har så fin garasje....får bare inn fronten av bilen, så jeg må tette igjen med preseninger overalt, og bruke varmekanonen jeg fikk som delbetaling på en bil jeg solgte i høst. Håper dette skal funke såpass at jeg ikke fryser. Garasjen er ikke isolert, og det er sprekker ut i moders frie natur mellom alle panelborda :bang:

Usj, jeg hater vinter og bilskruing. Da jeg blir rik så skal jeg sette meg opp en stooor garasje ja, og kjøpe inn enda litt mer verktøy.....men for at jeg skal klare å komme i nærheten av såpass penger, så må noen dævva først. Og da haster det ikke så jævlig likevel egentlig. Huset mitt er belånt opp til taket. Det er bare pipa som står over... :oops:
Kenneth32

Offroader

Innlegg Patrol-laffen » 28/12/2008, 12:59

:arrow: Dette hører vel kanskje mere hjemme i skravlerommet men en liten komentar skader vel ikke : Da har du igjen litt å låne på da når pipa står igjen :lol: Har selv veldig høyt oppunder taket der jeg holder på dsv :cry:

Er alfa omege det å ha en plass og noe utstyr når holder på sånn :dance:
85 MOD PATROL 160 3,3 TD :-)
Patrol-laffen

Grøftas Konge

Innlegg -Kenneth- » 20/02/2009, 03:03

:mrgreen: Hadde tenkt og legga inn en tråd om akkurat detta. Men det slapp jeg jo. Sliter Psykisk med måleren. Men da får jeg heller følge med på lampa og peile støtt og stadig.

-Kenneth-
96 GR SLX
-Kenneth-

Nissan4x4 fan

Innlegg colormax » 20/02/2009, 03:37

Får du noe bil snart da. begynner den å bli ferdig :?: :?:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Kenneth32 » 20/02/2009, 11:49

Hen sitter egentlig oljetrykksbryteren på Y60 ? Jeg har en passende kandidat på holderen til oljefilteret, og jeg har en passende en på toppen. På den sistnevnte er holderen festa med ei fjær, som holder rundt 2 hakk. Den fremre av 2 følere som sitter på høyre side av toppen.

Jeg har jo endelig fått bilen opp og gå igjen, men jeg har fortsatt like jalla oljetrykk. Pendler mellom 0 og 3 kg. Lurte på om jeg skulle kjøpe en føler og sette på ny oljetrykksmåler fra Biltema. Jeg misliker den psykologiske effekten av at den viser 0 kg.

Siden jeg veit at lampa funker, så er det jo ikke krise, men jeg trives best da jeg har 110% kontroll. Skulle gjerne visst oljetemp., eksostemp., og vanntemp også. Alt sammen i grader. Jeg er en kontrollfreak :mrgreen:
Kenneth32

Offroader

Innlegg pat42 » 21/02/2009, 14:05

Grunnen til at mange sliter med dette er at føleren er dyr, husker ikke prisen, men den er dyr. Kan sjekke det. Og så er det ikke en vanlig føler som sitter der så det er ikke bare å kaste dit en biltemaføler heller.
Går sikkert å lage noe greier som funker til en grei pris, men jeg har ikke satt meg inn i det.
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg -Kenneth- » 22/02/2009, 21:42

colormax skrev:Får du noe bil snart da. begynner den å bli ferdig :?: :?:

Har ennå ikke hørt noe. Får som sagt ikke tak i gutta. :roll:

H/Kenneth
-Kenneth-

Nissan4x4 fan

Returner til Patrol