Høyt trykk i kjølesystemet.

Re: Høyt trykk i kjølesystemet.

Innlegg Kenneth32 » 03/03/2009, 11:40

Tja, han jeg kjøpte bilen av hadde den i garasje, og kanskje han før der igjen hadde det, så jeg vil vel anta at grunnen til mye vann/is er kondens. Har man lite diesel på tanken gjennom vintern, så blir det jo kondens da temperaturen svinger. Så hvis jeg har rett i mine antagelser, så vil jo problemet i stor grad bli borte da jeg får drenert tanken. Blir det ikke bedre av dette, så må jeg jo prøve å sette på en vannutskiller. Men jeg prøver å tømme tanken først ihvertfall........men er det noen forsiktighetsregler å tenke på her ? Noe spesielt jeg bør/bør ikke gjøre ? Alle forslag mottas med takk :D

Nei, jeg trenger definitivt ikke mer trøbbel nå gitt. Men siden jeg kan fylle tanken til det står oppi påfyllingsrøret, uten at det er en dråpe med diesel på tanken under bilen, så har jeg vel ikke hull i tanken heller :think:
Kenneth32

Offroader

Innlegg colormax » 03/03/2009, 12:16

kan du ikke bare køre tanken nesten helt tom da og få tømt den, så fyller du på et par liter rødsprit rister bilen litt :mrgreen: og tømmer tanken igjen. skru i pluggen og fyll på drivstof igjen
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Kenneth32 » 03/03/2009, 13:33

Det hørtes jo egentlig ikke så dumt ut det, Roger. Det enkleste er ofte det beste.....er det ikke noe sånt dem sier'a :lol: Og kanskje fylle på 2-3 dl. rødsprit og 2 dl. 2taktsolje på 1. fulle tank, så den gjenværende fuktigheta blir frakta ut til filteret. Også skifte dieselfilteret når den tanken er tom ?

Da er vel bilen "fit for fight" til vintern igjen, håper jeg.

Når jeg først har deg på tråden her, Roger....jeg har lyst til å sette på fjærende understell på setene foran i Y60'n. Tenkte å bruke fra Pajero eller Patrol 160. Er dette noe som vil passe uten for mye mikkel og dritt ?? Jeg har lyst til å ta ut alle seter og teppet, for å lydisolere og strekke ledninger til vinsjen og stereoanlegg. Jeg har lyst til å lage brakett med hutrigkobling, så jeg kan bruke vinsjen i den retningen jeg vil. Holder det med 1 stk. 50 kvadrat ledning til +, og bruke ramma som jord, eller bør jeg bruke 2 stk. 50 kvadrat ledninger.....1 til + og 1 til - ??

Trenger noen gode tips til isolering, hva slags materiale/tykkelse/hvor det er billigst.
Kenneth32

Offroader

Innlegg colormax » 03/03/2009, 22:27

Bytt først fjærer på bile så vurderer du sete bytte på nytt :idea: .
Fin noen gode seter så sparer du deg for mye arbeid , uten fjærende sete r beter og styr.
Kabler er det sikkert mange meninger om , jeg liker best 2 ledninger fra bateriet, bruker baterier med egene utak 2x 105 amp gell baterier..
men påse at du har riktig god jording til ramma om du ikke bruker 2 kabler . sikkert ikke noe i vegen for det.
Det føller vel altid med kabler til Vinsjeme. 90% så er vel de riktig proisjonert til Vinsjen din, ønsker du større så bruker du det, på lenger strekk er det sikkert en fordel.
Men like viktig at du påser at poblingene= skjøtene blir etter boka :idea:
Har noen nye fete gel baterier om det er no for deg :dance:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Roadrunner » 03/03/2009, 23:22

Har nå revet ut dashbord å registeret og funnet lekkasjen. Prøver nå å tette det med en annen type silicon som er sterkere. Men er fortsatt på jakt etter en topp og varmevifta.

Og til Kenneth32: Jeg har overhalt toppen en gang før for noen år siden, så jeg vet det er litt jobb. Men nå har bilen stått siden i høst fordi jeg har overhalt girkassa og forstillinga. Og svidd av ganske mye penger på det. Så nå hadde jeg gledet meg til å bruke den igjen i steden for den gamle 160`n. Detta var ikke helt etter planen kan du si :wall: .
Go-bilen er -91 260 2,8td
Arbeidsbilen er -89 160 3,3td
Under restaurering -90 y60 2,8td
Roadrunner

Nissan4x4 fan

Innlegg colormax » 04/03/2009, 00:17

Skal se på noen nye motorer i helgen , ser hva som kommer ut av det. nesten nye motorer, vi må få til noe der.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Kenneth32 » 04/03/2009, 20:20

Da blir det 2 kabler, tenker jeg. Grunnen til at jeg må ha kabler er at jeg skal kunne benytte vinsjen bak også, og det følger jo ikke med kabler til dette. De kabla på vinsjen er nok ikke mer enn rundt 35-40 kvadrat, men derfor vil jeg ha minst 50 kvadrat siden det blir strekt gjennom hele bilen. Billigste jeg har snubla over er 149,- pr. meter, så det blir en anselig sum bare i kabler også + kontakter, eller sånne ladehansker eller hva pokker det heter......hadde det på den elektriske trucken på jobben.

Da driter jeg i de fjærende setene, også går jeg etterhvert for det OME settet jeg delvis har tinga på her på forumet. Men blir det solgt før jeg har penger, så må det bare passere. Alt med meg er usikkert nå for tida, og idag fikk jeg se at tanken min er lekk under. Fylte smekk full tank på lørdag, og bilen har stått til idag pga. sjukdom, og når jeg dro på sjukehuset idag, så var faen meg tanken nesten tom. 800 spenn rett i dass :bang:

De batteriene i bilen er nye, så dem blir der til dem sier takk og farvel. Står det i stil med resten av bilen, så kjøper jeg nok de gelbatteriene av deg om få uker....... :wall: :Whistle:
Kenneth32

Offroader

Innlegg Kenneth32 » 04/03/2009, 20:23

Roadrunner skrev:Har nå revet ut dashbord å registeret og funnet lekkasjen. Prøver nå å tette det med en annen type silicon som er sterkere. Men er fortsatt på jakt etter en topp og varmevifta.

Og til Kenneth32: Jeg har overhalt toppen en gang før for noen år siden, så jeg vet det er litt jobb. Men nå har bilen stått siden i høst fordi jeg har overhalt girkassa og forstillinga. Og svidd av ganske mye penger på det. Så nå hadde jeg gledet meg til å bruke den igjen i steden for den gamle 160`n. Detta var ikke helt etter planen kan du si :wall: .

Akkurat ja. Det har blitt noen utlegg på deg også ja. Rart med det med gamle biler.......Det hadde vært billigere og enklere å hatt en helt ny bil, men jeg vil ikke ha helt ny bil, så da må det bare bli sånn som det er da.....

Ønsker deg lykke til med det du sliter med ihvertfall.
Kenneth32

Offroader

Forrige

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester