plugg69 skrev:den er fin å kjøre, så bgnor prater bare bull.. litt stiv enda.. men det er ikke så ille at det gjør noe.. hjelper jo litt med så mye gummi som jeg har og da.. =) det blir aldri en personbil uansett.. hehe.. jeg kjører rundt med snøscooter i kassen stort sett hele tida.. og til sommeren skal jeg dra henger med '83mod turbo bmw på,så jeg har bruk for heavy duty fjærer=)
en annen fordel er at jeg absolutt ikke vil at den skal sige ihop i ræva da biler som er sammensynkte bak er det verste jeg vet.. bytter bakdempere på stasjonsvogna en gang i året for at den ikke skal bli slik=) håper jeg slipper det på navaran=)
Grunnen til at vi (BG nor) sier at det er stivt, er fordi det er stivere. Dette merkes ekstremt godt på grusveier som er litt hullete. Dette er også grunnen til at både Fjallasport og Xtreme i hovedsak benytter disse (Medium) fjærene på sine oppbygginger. Settet der er vel beregnet til konstant last på ca. 300kg om jeg ikke husker feil. Det du sier med at du har byttet til større hjul er jo selvfølgelig en grei opplysning, for da vet man jo at fjæringen også får noe hjelp av disse. Valget av dette settet er nok helt korrekt for deg som skal ha med deg scooter bak i kassa. Da hadde Medium fjærene seget sammen relativt fort om du hadde brukt dem.