Heioghå!
Morsomt å se at det skrues flittig rundt omkring på tun og i garasjer. Dog litt lite action på Y61 fronten....
Ikke at det skjer så fryktelig mye med min, men litt plundres det med utfor huset. Går med litt turplaner i magen, og tenker derfor å få organisert lit bedre i lasterommet. Etter litt sjekking på nett, finner jeg at selv de enkleste skuffesystemer begynner på ca 10 store (nok), så da ble det å gyve løs med målebånd og stikksag..

Ble anbefalt av en kar på trevarelageret å velge MDF plater for denne typen bygging, men agrer som f... Frykter det er for "porøst" om man feks snakker om noen tusen km på dårlige veier. Lett å jobbe med selvfølgelig, men det blir definitivt kryssfiner og muligens ramme av stål om dette nå skulle finne på å ramle sammen.

Skal til å begynne på selve skuffene, men har ikke helt bestemt meg for løsning. Har noen ekspasjonsbeslag liggende som var tiltenkt dette, men de stjeler rett og slett litt mye plass, spesielt i høyden (skuffebunnen må hvile på beslaget, og da kommer den flere cm over gulvet i Patrolen). Alternativet er å enten la de gli direkte på gulvet, eller lage noen lister av hard-tre som kan fungere som glide-skinner på siden av skuffene. Får se hva det blir til... Platen på toppen festes i hovedsak med bolter på de faste muttrene over hjulhusene, som også blir uststyrt med en d-ring for lastsikring.
Har dessuten veldig lyst til å flytte litt på varebil-veggen. Snakket litt med biltilsynet, men de kunne ikke godkjenne en vegg som ikke er typegodkjent. Men betyr det da at om jeg blir stoppet i kontroll med "feil" vegg, så vanker det bare en mangellapp...? Skrekkhistoriene går jo på at man må finne seg i å betale for omregistrering til personbil om man tuller med Veggen.
...og de skarpsynte har muligens registrert et annet prosjekt i bakgrunnen på det siste bildet... Ramlet ned et par postpakker med godlyd her om dagen. Nesten litt pinlig å ta med detaljer om dette på et offroad-forum, men jeg nekter å kjøre turbil med sur nissan-original-lyd!! Mer om dette prosjektet ved en senere anledning.
GT