Hadde jeg hatt et dobbelDIN-hull hadde det helt klart vært en løsning å putte radioen der. Nå har jeg integrert spiller (hvilket for øvrig burde vært forbudt) så derfor blir Albrechten beste løsning for meg. Og jeg gleder meg nesten litt til å vise hvor jeg plasserer frontpanelet
Jaktradioer og sikringsradioer er konsesjonsbelagte og befinner seg på tildelte frekvenser nederst i VHF 138 - 170 MHz-båndet. I VHF-båndet er de øvrige frekvensene konsesjonsbelagte.
Clas Ohlson-radioene (+ dyrere versjoner) bruker UHF 407 - 470 MHz-båndet. De har forholdsvis kort rekkevidde, men har god kvalitet på sambandet.
"Våre" radioer benytter 27 MHz AM/FM i 11m-båndet. Apparatene skal ha max 4W sendereffekt og være CE-merket.
Det er helt sikkert mulig å hente radioer billigere fra utlandet. Men for min egen del må det da være mere å spare enn noen hundrelapper. De hundrelappene velger jeg å bla opp for å slippe varierende grad av frakt/gebyr/moms-gambling samt å kunne ha et oppegående menneske å kjefte på hvis radioen går i stykker de neste 5 årene.