Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 14:59
smaug skrev:I nærheten av oljefilteret har du vel en ledig oljeuttak eller to hvor du kan montere en temp måler. Det er også den riktige plassen å måle tempen på siden oljen er varmere enkelte steder og kaldere andre steder. Hva med oljetrykket? Kan det være at oljetrykket er for lavt slik at trykksmøringene ikke er god nok? Er jo fryktelig kjedelig hvis ikke problemet blir funnet og særlig hvis ikke Nissan vil påta seg ansvaret og utbedre feilen, ikke bare fikse det når det ryker fordi det vil jo gjøre disse bilene med disse motorene mindre populære som bruktbil. Kan det være at bilene som er solgt i Norge er dårligere enn ellers slik det var med LC80? LC80 solgt i Tyskland og andre steder hadde aldri noe tull med girkasser mens bilene solgt i Norge ofte hadde det. Problemer med D-4D har jeg hørt veldig lite om bortsett fra de som går i gruvene hvor veivtettingen må byttes oftere enn normalt.
Kalle skrev:Fant denne tegningen på http://nissan4u.com/parts/king_cab/el_d ... il_cooler/
Står at det er oljekjøler men kan vel ikke kjøle mye denne her..
tatatas skrev:Kalle skrev:Fant denne tegningen på http://nissan4u.com/parts/king_cab/el_d ... il_cooler/
Står at det er oljekjøler men kan vel ikke kjøle mye denne her..
Hmm, sitter det ikke en liten separat radiator i motorrommet, eller husker jeg helt feil??? Det skal jeg jammen sjekke snarest!

carfun skrev:Gjelder dette alle d22 biler eller bare spesielle årsmodeller?
Aarumen87 skrev:min har godt 182.000 km, uten noe problemerbank i borde.!!! er en 03 mod
Returner til King cab & king cab navara D22
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester