D21 fra 86 og delvis 87 har den gamle SD motoren. Disse motorene skiller man enkelt fra de nyere ved at de har både innsug og eksos på samme side. Den motoren som kom etter SD, heter som motorserie TD selv om den ike nødvendigvis har turbo. Denne har innsug på høyre og eksos på høyre side, såkalt crossflow.
Motoren kom i 87, og heter TD 25 på King cab og TD27 på Terrano, men det er samme stamme på de to, så de går om hverandre, bare volumet som skiller, samt at Terranoen har turbo montert, samt intercooler på Terrano II.
Forskjellen på å montere TD27 motor i de første med SD motor i forhold til de senere modellene av D21 King Caben, er at SD motoren har starteren på motsatt side av TD motoren, og derfor annen clutchkappe på girboksen. Enten må man skifte komplett sak med motor og girboks eller så må man skifte clutchkappa på girboksen samtidig med motorbyttet.
Ingenting å hente kvalitetsmesig på å bytte girboks fra king cab til Terrano, da de er identiske, bortsett fra som sagt clutchkappa på de første
Den enkleste løsningen for å få mer effekt ut av de King Cabene med TD motor, er å få fatt i manifolder og turbo fra Terrano. Dette er bolt on og gir masse ekstra pulver

. Få tak i en intercooler fra en saab 9000 til slutt, den er også bare å kaste inn, pass på å få med slanger og greier om du får tak i dette brukt, mye av dette kan brukes.
Til slutt: (som nevnt før til det kjedsommelige) bare pass på Girboksen deres gutter, det er skjøre saker. skift olje ofte, og pass på at det er nok olje på den. De tåler ikke mer av at motoren får 20-30 hk ekstra
