Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 11:27
men det tyder på at du får overtrykk i kjøle systemet, denne bilen har vel elektronisk styring av tempratur ?
Advance skrev:Ta en tlf til verksmester på nisssan. De må jo ha hørt om dette før. Det er jo ikke få patroller som ruller her

allis skrev:Du kan ta en test på topplokket
Skru av lokket på radiatoren -start opp motoren- kommer det opp bobler er det sansynlig sprekk i toppen
Kjøp dæ 4,2
colormax skrev:er det 2,8 eller 3.0har en 2,8 som er overhalt for 16000 DK kr ferdig montert kr 18000 sa de.
har også en topp til deg for ca 5000.

heftybarnie skrev:colormax skrev:er det 2,8 eller 3.0har en 2,8 som er overhalt for 16000 DK kr ferdig montert kr 18000 sa de.
men det vet du da gamle ven.. det er 3literen med automat. 2000 model gått snart 300 000 km.
pratet med flere, som mener at det sikkert bare er top pakning som er gåen ,
men je frys, hos mig er der fortiden - 17 brrrrrr koldt det ,,,![]()
må få til noe, chekket DK ikke mulig og finn en 3,0 som er ok, og for at gjøre alt perfekt så har gamle passaten vert utlånt i sommer, da røg varmeregister på den og da jeg byttet det, ja da er den motor frostsprengt, de har bare etterfyldt med rent vann .. dette er ikke min vinter .... så venner hjelp,
kommer til og ta hele runden på patrolen nå, da vet jeg vad jeg har, om 2 år er den 10 og da kan jeg jo få inn baksteter

Bjørn-Erik skrev:heftybarnie skrev:colormax skrev:er det 2,8 eller 3.0har en 2,8 som er overhalt for 16000 DK kr ferdig montert kr 18000 sa de.
men det vet du da gamle ven.. det er 3literen med automat. 2000 model gått snart 300 000 km.
pratet med flere, som mener at det sikkert bare er top pakning som er gåen ,
men je frys, hos mig er der fortiden - 17 brrrrrr koldt det ,,,![]()
må få til noe, chekket DK ikke mulig og finn en 3,0 som er ok, og for at gjøre alt perfekt så har gamle passaten vert utlånt i sommer, da røg varmeregister på den og da jeg byttet det, ja da er den motor frostsprengt, de har bare etterfyldt med rent vann .. dette er ikke min vinter .... så venner hjelp,
kommer til og ta hele runden på patrolen nå, da vet jeg vad jeg har, om 2 år er den 10 og da kan jeg jo få inn baksteter
Hei...
Nå skal ikke jeg påstå hva det er, men!!!!
Ett godt råd: Glem hele 3,0liter´n, sett inn 4,2liter...Blir like billig etterhvert, billigere å kjøre med blir det sagt (spesielt med tung henger, større dekk etc.etc.) kjenner en del som har det og dem får bare fullrost motoren, også er det støpejern og såkalt crossover topp så den tåler en god del mer enn de nye motorene....
![]()
tenkte først å kjøpe 3,0liter´n jeg også men, omtrent halvparten som var annonsert hadde motorbytte rundt 100000km.??!!!
så noe galt må det jo være med dem
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest