Det med copyrighten er min egen lille protest mot det som står med liten skrift og som en klikker OK på når en melder seg inn på Facebook:
For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos ("IP content"), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook ("IP License"). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it.Med andre ord - når en publiserer bilder på Facebook overfører en eierskapen til bildet til Facebook eller til den Facebook velger å formidle eierforholdet til. Dvs at Facebook kan selge bildet uten at opphavsmannen kompenseres. Derfor skriver jeg copyright tvers over alle bilder jeg publiserer der - på trass og pur f..
Og siden disse bildene ligger på Facebook og kun er linket til fra forumet blir de dessverre copyrightmerket også her. Hadde jeg publisert dem diekte hit hadde de ikke vært det.
Linken til bildene til Facebook-albumet til Aadnevik må hun selv publisere for den har ikke jeg tilgang til, men hun finner den ved å følge min oppskrift.
Jeg kan sikkert publisere dem ett og ett men det er et plukkarbeid som jeg ikke gidder i kveld