motor bytte rd28 til 4,2td



motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg toma » 18/09/2009, 21:11

er den 4,2 mye større enn 2,8 leiker litt med iden og sett ein sånn motor i laurelen min når den som sitter der tar kvelden.
og passer den på manuel kasse til rd28?
og lengde på 4,2 i forhold til 2,8?
Tom Arild Slåtto
91520829
toma

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 37
Registrert: 19/01/2008, 00:21
Bosted: GEILO

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg colormax » 20/09/2009, 23:38

Jeg tror du burde la det forbli en liten drømm eller tanke ,dette med 4,2 i denne bilen , den er svintung og den passer ikke på girkassa.
Men ingenting er helt umulig, men tipper dett vil ta litt tid.
Vi har en til her på forumet som også drømmer om dette,Pat 42, send en melding til han på det, så finner dere sikkert ut av det.
Bare for å ha nevnt det :idea: Jeg har jo en sån liten nett Patrol P40 motor bensin 4L den passer på girkassen din :dance: Har du lystpå den ??? :mrgreen:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg toma » 22/09/2009, 15:19

pris på den motor og litt info om den . mye kh er det i den
Tom Arild Slåtto
91520829
toma

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 37
Registrert: 19/01/2008, 00:21
Bosted: GEILO

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg colormax » 22/09/2009, 22:01

Jeg kjenner ikke så mye til denne motoren heller jeg da :think: Har kun startet den 2 ganger, og ikke bryd meg mye om denne, men en god pris for deg blir vi enige om.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg galant 260 » 26/09/2009, 20:23

det er to typer 4,2 disel en med reke pumpe og en med rotor pumpe ,den med rotor pumpe er best egna til turbo,er også org med turbo,hk er litt som så etter va det er gjort med dei,men basis uten turbo er dei oppgit til 140 hk,men med turbo og div moding går det fort opp til 180 pluss,men om du putter en 4,2 i laurel?da er nok rb 28 eller 33 motor et bedre farts grunnlag.men 4,2 er i en del div kjøretøy.priser er ganske på trynet fra 30 pluss ,og opp til 50 laken?bruk huet og leit rundt selv
galant 260

Offroader
 
Innlegg: 111
Registrert: 11/03/2009, 22:00

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg colormax » 27/09/2009, 02:59

Rekkepumpen er ikke noe problem lenger, det har Pat42 finni ut av Så det fungerer bedre en med rotorpumpen. Rekke pumpen har også mer kapasitet :dance:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg galant 260 » 27/09/2009, 11:21

øh det går litt på mate stempel og mengde den kan levere,hm merklig at noen bruker hue for om mam ser på 3,3 td er det nesten samme pumpe .man kan si fks toyota 4,2 td ,har 12 mm mate stempel,mens nissan har 10,MEN DET ER IKKE NISSAN ELLER TOYOTA SOM LAGER MOTOR SELV.dei er basis laga av hino disel.og pumper er laga i tyskland.ja det går an å montere turbo på det mesta av 4,2 men noen er mer egna en andre
galant 260

Offroader
 
Innlegg: 111
Registrert: 11/03/2009, 22:00

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg colormax » 27/09/2009, 11:49

Helt greit, Men det er da mange turbo motorer med rekke pumpe , og den bilen jeg kjenner som går desidert best av de jeg har prøvd har rekke pumpe :dance:
Så ingen ulempe med rekke pumpe, etter at vi (pat 42)fant frem til en god monterings løsning, for å eliminere bort tidligere problemer.
Det jeg prøver si er at rekke pumpe ikke er noe problem , heller no som er med på a lage en bedre efekt. derfor er det ikke negativt at det er rekke pumpe, men før klarte de ikke få dette til å fungere godt, dette skyldes som vist i ettertid mangel på kunskap rundt dette.
Man bør ikke være enig i dette, men jeg synes det er viktig at det kommer frem, at dette ikke er noe problem. da dette nevnes som det mange ganger tidligere i diverse forum.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg galant 260 » 28/09/2009, 07:28

rekke pumpe er bra det ikke det eg seier 3,3 kjører på rekke pumpe,det eg seier er at det er mindre problem med rotor pumpe og lettere å rep om noe går gale og mindre skruing og demontering,men fremdeles er prisen for dyr for 4,2,ser noen ganger at dei ligger på fra 20 pluss og man må ha turbo manfoil ,ja det koster dyrt og det er verd det om man kan skru selv og sveise,og noen sliter med clu etter turbo pga litt svak trykk plate ,men det meste går nedi bil,bare man bruker penger nok og tid,og det er ikke like lett å skafe turbo manifoil
galant 260

Offroader
 
Innlegg: 111
Registrert: 11/03/2009, 22:00

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg colormax » 28/09/2009, 08:47

Turbo manifoiler kommer jamt og trutt det, koster ca 5000 kr og turboen får vi for ca det samme sies det.
dette med hva so er for dyrter jo avhengig av hva folk ønsker, det er jo en stor oppdatering av bilen med 4,2L og i forhold til hva andre bilsport gutter er villige til å koste på bilene sine, så er dette bare småteri. 30- 40 000 er snart ikke mer en en storsørvis på en Audi :mrgreen:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg galant 260 » 28/09/2009, 17:41

ofte går det an å leite etter biler selv og bruker også fra nissan truck og der er en fordel pga montert hyd pumpe på motor og da er det kort vei til hyd vinsj,ja er man får mye bil etter på i forhold til 2,8 :!:
galant 260

Offroader
 
Innlegg: 111
Registrert: 11/03/2009, 22:00

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg colormax » 28/09/2009, 23:30

Truck motor menn :idea:
Da mangler du vel 4,2 girkassen og den er ikke veldig lett å finne, samt litt motorfester luft filter og deksler++++++++++++
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg galant 260 » 30/09/2009, 23:15

luft filer er da it problem og girkassa kan du bruke adapter ,motor feste er ikker problem joda du finn dei her og der ,og var nett en 4,2 til salg i dk med girkasse og turbo for 27 tusen dk.
galant 260

Offroader
 
Innlegg: 111
Registrert: 11/03/2009, 22:00

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg colormax » 30/09/2009, 23:45

2,8l girkassen kjenner vi til og den er ikke noe å bruke på 4,2 l Adapter til den er mulig men tror ikke det er mange som vil velge det oppsettet.
Vi fleste vet vel at de småtigene vi mangler til slutt, faktisk koster mye penger.
Nå var det en av brukerne her som fikk motor havari i Tyskland. vi fikk bilen transportert til dk i går kveld, kl 19 00 i kveld var han ute å prøvkjørte med ny 4,2l motor. det er jo vert litt det og.
men helt klart ting kan gjøres på mange måter. vi fåretrekker den enkleste.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: motor bytte rd28 til 4,2td

Innlegg galant 260 » 01/10/2009, 10:30

joda enklest er det beste ,såg det på ingar sin bil ,der var det en ganske enkel og rar måte å sveise retur på olja til bunn panne,så alle løsniger er oppe,greit byggd men det var noen snarveier,men jøss det er bra motor ,men til bake laurel ,bruk en en bensin motor rb 33 ,der er det mer å hente ut og mindre vekt
galant 260

Offroader
 
Innlegg: 111
Registrert: 11/03/2009, 22:00


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron