Det er helt klart en del ting å ta tak i her, og det har jeg gjort også. men ting går ikke så fort
Neste er jo hva vi skal drive med,og hva vi vil drive med.
Sålangt er jo dette et foru for entusiaster,
Derfor går vinsten av medlemskapets fordeler direkte til dere medlemmer forbrukere.
Jeg har jo jobbet gradvis med å bygge opp dette handlenettverket til oss, men har bevist ventet med å ta inn noen av de riktig store aktørene.
Problemet som kommer da en henter penger fra der medlemmene handler, ser en veldig tydlig i andre forum her, skal ikke nevne navn, men helt klart folk er villige til å gå veldig langt når de råkkes ved ting som styrer penger til ens egen lomme.
Det er mange , som missliker dette handle mønsteret, men jeg mener det må være bedre å betale eks 500 kr i året, til noen som vil jobbe 100% aktivt med å gi deg de aller beste prisene på varene du ønsker kjøpe, uten at du selv må jobbe masse med å skaffe tilbud på varene.
Eksempel på dette er samarbeidet med Auto grip, de var ikke intresert i å lytte til våre forespørsler, siden de trodde (antar jeg) at nå hadde de nøkelen til dette 4x4 markede.
Bare i dette tilfellet førte det til at vi fikk en ny inkjøps avtale ,som forbedret kjøps prisen vår med ca 1500 kr på 4 dekk. på toppen av de gode prisene vi hadde.
Om jeg hadde jeg tenkt som en del andre mest sansynlig gjør, ville jeg heller tatt dette ut i en provisjon til eks meg. Men dette fører bare til at brukerne mister mulighetene for å kjøpe de beste produkter til beste priser.
Dette kaller jeg at styrelsen undergraver medlemenes beste og interesser.
Dette går veldig tydelig frem og vises i spesielt ett forum, behøver vel ikke nevne noen navn her.
Dette med direkte rabatten kan jo vurderes på flere måter, men ønsker dere noen som jobber intenst for at dere skal få de beste kjøps avtalene, må dette betales for ett eller annet sted.
Nå er det mange som har gode handle avtaler personlig.
Men så er det veldig mange som ikke har tilgang til sånne avtaler, så der er gruppen som selfølgelig ville kunne tjene mest på dette.
Nå er det mange som griner litt når en nevner eks 500 kr i medlems avgift.
Men som jeg tenker det.
Klare vi oppretholde felles garasjene våre og utvide antalett, må dette gis støtte til fra medlemmene. da er prisen riktig.
Klarer vi oppretholde inkjøps ordnigene våre og stadig jobbe mot en forbedring av disse. da er medlemsprisen også riktig.
Klarer vi å gradvis forbedre forumet , samt øke kvaliteten og Nyttighets graden samt mengden info. da er det riktig.
De atalene dere vil få tilgang til, som jeg sålangt har jobbet med er.
Fly priser
Bensin/drivstoff priser.
Olje og smøre produkter.
Verktøy og alt innen arbeids utstyr.
Camping plass/overnatings priser.
faste servise på Nissan verksted priser, dele priser.
dekk og felg priser.
Hotel og overnattings priser.
+++++++++
Dette er litt tanker rundt dette emnet, en tidelig søndag morgen, etter en sen natt på byen.
Jo da det ordner vi.