DID ARCTIC

Re: DID ARCTIC

Innlegg colormax » 11/11/2009, 05:09

Alkohol bruken har vært veldig moderat, på både våre treff og turer.
Når en kjører det tempo vi pleier ha, glemmer de fleste å drikke, eller det bare orker ikke.
Det bør jo være en hyggelig tur for alle dette, så vi setter ingen begrensninger på hva folk kan gjøre.
Alkohol i kjøre området gotas derimot ikke.
Så er det jo opp til sund fornuft hva som kan konsumeres, med kjøring tidelig om morgenen dagen etter.:idea:
Vi er på tur for å ha det hyggelig, så er det jo opp til hver og en å sørge for at det blir sån. :dance: :dance:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Specialops » 11/11/2009, 18:04

:D
Vedlegg
lc120 jerry x2.jpg
Sist endret av Specialops den 17/11/2009, 08:50, endret 1 gang
Tørr det ikke å brukes - Skal det ikke eiges !
Specialops

Nissan4x4 fan

Innlegg Specialops » 11/11/2009, 20:56

Litt diverrse bilder av min lille bil... :mrgreen:
Vedlegg
vått og godt.jpg
black crome.jpg
langevatn.jpg
søkelys brakket 01.jpg
sirdal mist2.jpg
river fun.jpg
my car arctic truck.jpg
splash.jpg
Specialops

Nissan4x4 fan

Innlegg Specialops » 13/11/2009, 22:10

Da tar jeg min Arctic truck og kjører til Drammen imorgen, leverer den til THE BIG BOYS! og henter den om 1 uke med montert ARB framme og bak, samt beskytelse plater under heile bilen, og snorkel montert, får også pigger i dekka, og dobble ventiler i felga. Etter dette er det vell stort sett ikke meir jeg kan gjøre med bilen min :?: :think: :?:

Vell det blir vell 38 hjul på den en gang.. eller hva sier du Martin ? :mrgreen:

Kommer jeg ikke opp dagali ski trekk med senter sperre, og arb på begge akslinger, da skal jeg sette meg i baren resten av dagen ! :Whistle:
Specialops

Nissan4x4 fan

Innlegg sunde » 22/11/2009, 16:11

Dette blri bra David.neid u har det meste i bilen.du sko hat deg en cb radio da?det er greit på treff og tur det :D
Trur ikkje det blir mye bar på deg,på Dagali.vist du kun skal i baren,vest du ikkje kommer opp ski bakken der :wink:
morroa har så vidt begynt (Hilux 38" Polar edition")
sunde

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg Specialops » 22/11/2009, 17:33

Hei,

hehe, har alt bestilt ein vhf radio.. hehe.

har du det ?
Specialops

Nissan4x4 fan

Innlegg sunde » 22/11/2009, 19:04

nei har ikkje det,prøver og få tak i en,med løs front.slik at eg kan monteret på lik måte som Rune har jort.likte den løsninga.har og bestilt di to holder stativa som du har,til montering inni bilen :)
morroa har så vidt begynt (Hilux 38" Polar edition")
sunde

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg Specialops » 23/11/2009, 20:41

sunde skrev:nei har ikkje det,prøver og få tak i en,med løs front.slik at eg kan monteret på lik måte som Rune har jort.likte den løsninga.har og bestilt di to holder stativa som du har,til montering inni bilen :)

Skal du ha lik Rune sin, er det 10 laks for den, men det finnes andre med seperat skilt.

se her.. www.permo.no

Bare husk å kjøp lengst mulig pisk antenne. enkel sak for deg å feste denne nå som du får deg safari grind :mrgreen:
Specialops

Nissan4x4 fan

Innlegg Specialops » 27/11/2009, 17:34

Da har jeg handlet meg en kraftig invurtert på hele 4000watt, veier 6kg !

Den skal komme gått med til min Marokko tur neste år. skal drive kjøleskap og pc, og div ladere osv..
Vedlegg
inverter.jpg
Specialops

Nissan4x4 fan

Innlegg Specialops » 02/12/2009, 20:04

ett oppdatert bilde av bilen min.

den har nå fått ARB sperrer framme og bak, arb beskytelse under heile bilen, og snorkel montert.

Bilde
Bilde
Specialops

Nissan4x4 fan

Innlegg Globetrotter » 02/12/2009, 22:59

Specialops skrev:Da har jeg handlet meg en kraftig invurtert på hele 4000watt, veier 6kg !

Den skal komme gått med til min Marokko tur neste år. skal drive kjøleskap og pc, og div ladere osv..

Hey! Begynner å hjelpe på med stasj på doningen, ja... :)

Men inverter på 4000W? Skal du ha med vaskemaskin og tørketrommel til Marokko??? :D Kjøleskap er vel bedre å ha på 12 volt?

GT
------------------
Se flere bilder på http://www.flickr.com/malinandespen
Mer turinfo på http://www.unurban.no
Globetrotter

Skogens konge

Innlegg Specialops » 02/12/2009, 23:25

Globetrotter skrev:
Specialops skrev:Da har jeg handlet meg en kraftig invurtert på hele 4000watt, veier 6kg !

Hey! Begynner å hjelpe på med stasj på doningen, ja... :)

Men inverter på 4000W? Skal du ha med vaskemaskin og tørketrommel til Marokko??? :D Kjøleskap er vel bedre å ha på 12 volt?

GT

JA det har blitt utstyr, litt mer kommer.

Det som er greit med invurter på 4000w, er at jeg kan handle ett mini kjøleskap til hytte på 230v på elkjøp for en brøkdel av prisen for hva ett orntlig bra 12v koster. også får jeg med en liten fryse del i den. Det andre er at jeg kan kjøre dusj pumpe, og lade kamra,telefon, alt med vanlige ladere og alt samtidig (padde), samt alt lades fortere, også kan jeg bruke el. verktøy på bilen, med rett turtall, el mutter trekkere osv.. osv.. 4000w er bra, bedre med for mye den for lite, jeg vet hvordan det er.. :wink:
Specialops

Nissan4x4 fan

Innlegg colormax » 02/12/2009, 23:29

Det er snart ikke lett å finne på hva en skal si når en ser på denne bilen, :mrgreen: men tror du har fått fylt opp med det meste nå. :Whistle:
Det er jo en vannvittig doning . men hvor mange kg bagasje kan du ha i bilen, er det noe laste vekt igjen ???
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Specialops » 02/12/2009, 23:49

colormax skrev:Det er snart ikke lett å finne på hva en skal si når en ser på denne bilen, :mrgreen: men tror du har fått fylt opp med det meste nå. :Whistle:
Det er jo en vannvittig doning . men hvor mange kg bagasje kan du ha i bilen, er det noe laste vekt igjen ???

Bilen har jo grønne skilter det vil som sakt si varebil, jeg kan stappe hundre vis av kilo bak, så det er ikke noe problem, har jo uansett oppgradert spiral fjørerne til HT fjører fra AT som er stivere og tykkere i godset samt koni dempere. så jeg har masse masse å gå på... hehehe.. ja doningen er den, og bull dose seg fram skal den. det er kjekt å ha det riktig på stell når en legger ut på lang tur. jeg har reist mye i verden på ekspedisjoner. så fra min erfaring er det bedre å ha det orntlig, den halv-veis. og bedre å ta litt i den og ta litt for lite i.. :mrgreen:
Specialops

Nissan4x4 fan

Innlegg colormax » 02/12/2009, 23:57

Bilen er jo bare helt rå, så der har du gjort en kjempe jobb.
Men er det ikke en viss fare for liv og helse med en så flott bil i disse strøkene, eller går dette bra. Det lyser jo god økonomi av dette, trodde dette kunne være litt skummelt :think:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

ForrigeNeste

Returner til Garasjer / Our cars & history

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester