Ollila skrev:vanvittig for et prosjekt, må si æ e imponert...du må jo ha lagt en "god" del peng i den bilen, arti å se at det e nån som ikke e redd for prøve ut ting...lykke til videre...
Hei! Takk for det, Ollila!
Det blir jo selvfølgelig litt penger som går med etterhvert, men uten å finregne på det bruker jeg adskillig mindre penger på dette prosjektet enn de fleste kollegene mine bruker på hytta på fjellet, eller på båt i løpet av et år... Og siden jeg skal bo (forhåpentligvis) mesteparten av neste år i bilen, så blir investeringene på en måte husleie...
Tormod skrev:Gleder meg til å se bilder og oppdateringer når du legger ut på turen.. Hvor stort budsjett har du for hele turen??
Ser at flere spør etter budsjetter for en slik tur.. Og gratis er det jo ikke...
Men! Tallene vil variere stort alt ettersom hvordan man velger å gjennomføre en slik tur. Hvor ofte tar man inn på hotell? Hvor mange dager i uken skal man kjøre? Og hvor langt? Hva slags aktiviteter ønsker man å få med seg underveis? Lager man mat selv, eller spiser man 4 måltider om dagen på restaurant? Og så videre... Tror det vil komme mye an på hvor komfortable vi er med bush-camping, og kanskje til og med litt på været. Har ikke prøvd takteltet i skikkelig vestlandsvær ennå... Så vi har rett og slett ikke brukt så mye tid på å legge opp et strengt budsjettregime, men tenker å se dette litt an når vi begynner å reise. Regner med at vi legger ut reisekostnader etterhvert som vi forbruker, slik at andre kan få en ide om hva det vil koste å gjennomføre en slik tur.
Når det gjelder kostnader for å modifisere Patrolen er disse noe enklere, selv om det også her er noen ukjente faktorer (ting man har liggende fra før, tilgang på verksted, utstyr og kompetanse, "verksted-forbruks-materiell", etc..). Og en overordnet liste kan jeg legge ut når jeg har fått kontroll en gang uti januar...

Er foreløpig bare en stor haug usorterte kvitteringer...
GT