Bodylift Y60 2" vs 3"



Bodylift Y60 2" vs 3"

Innlegg Muzaki » 12/11/2009, 13:16

Som emnet sier, hva anbefales.

Tenker da på ekstra modifikasjoner som kreves ved å sette på 3" i forhold til 2"
Muzaki

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 28
Registrert: 02/12/2008, 22:28

Re: Bodylift Y60 2" vs 3"

Innlegg lynge » 04/12/2009, 09:57

LWB
Sist endret av lynge den 25/05/2010, 23:34, endret 1 gang
Nissan patrol dobbelt-cab 231Hk, Unimog 416 projekt til campingbus, Land Rover defender 110 TD5
lynge

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 72
Registrert: 14/10/2008, 09:48
Bosted: Danmark

Re: Bodylift Y60 2" vs 3"

Innlegg Muzaki » 04/12/2009, 19:41

Det er en lang type ja.
Muzaki

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 28
Registrert: 02/12/2008, 22:28

Re: Bodylift Y60 2" vs 3"

Innlegg hosetved » 19/12/2009, 19:19

noen som vet eller? skal montere bodylift på min imorgen og har ikke helt bestemt meg hvor mye jeg skal heve enda. Har 2" OME sett fra før og 35" 12.5 x 15 og skal på med 36" 15.5 x 16 eller 37" 12.5
Er det noe man må passe på eller forlenge/flytte når man monterer bodylift? Har lang Y60 94 mod.
93 Patrol 4.2TD 38x15.15 MTZ
hosetved

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 39
Registrert: 18/12/2009, 18:41

Re: Bodylift Y60 2" vs 3"

Innlegg colormax » 19/12/2009, 20:05

du trenger jo strengt tatt ikke denne hevingen for 36"-37" så det blir jo mest en ting ekstra å få mangel lapp på.
Det er jo selfølgelig gøy med en veldig høy bil da.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Bodylift Y60 2" vs 3"

Innlegg hosetved » 19/12/2009, 22:50

Takker for svar. Mulig jeg skulle heller ha kappet litt mer på karosseriet og byttet til andre skjermbreddere, for det gikk nesten ikke an å kjøre med 36" x 15.5 x 16 etter vei en gang, men det var kansje litt feil innpress på felgene også. Legger ved bilder av hvordan den er nå med 2" ome og 35x12.5 og med de andre hjula jeg prøvde.
Bilde
Bilde
93 Patrol 4.2TD 38x15.15 MTZ
hosetved

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 39
Registrert: 18/12/2009, 18:41

Re: Bodylift Y60 2" vs 3"

Innlegg colormax » 19/12/2009, 23:33

Med dette oppsettet må du ha karoseri løft ja, siden det er så mye uvisheter med godkjenninger for tiden , må jeg bare vere enig med deg i karoseriløt er tingen , bilen er jo veldig grei å tilbakestille med dette oppsettet du har her.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Bodylift Y60 2" vs 3"

Innlegg hosetved » 20/12/2009, 01:52

ome settet, skjermbredderne og kufangerern er allerede godkjent i vognkortet :) Men burde kansje prøve med andre breddere før jeg begynner heve karosseriet? Hvis det blir bodylift, er det noe som må forandres på eller forlenges på da?
93 Patrol 4.2TD 38x15.15 MTZ
hosetved

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 39
Registrert: 18/12/2009, 18:41

Re: Bodylift Y60 2" vs 3"

Innlegg colormax » 20/12/2009, 02:32

Du kunne jo også prøvd med fjær speisere 3 eller 5 cm, da må du endre caster, men du får kasterforinger som tåler 4-5" heving, ikke opptimalt men :think:
Personlig synes jeg dette standar settet til ome som vi bruker, fungerer meget bra. Det er skjeldent man har behov for mer fleks en det de gir.
litt avhengig av hvem dempere du har på bilen, om du kan bruke de etter fjærhevingen.
Gjør det du har mest lyst du :wink: Blir 9
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest