det var dårlig battri på den og måtte bruke startbooster for og starte den hver gang etter jeg kjøpte den. bilen fuska litt og ble bare værre vis jeg brukte mye strøm ( varmeapparat , cd spiller , tusenmetere osv...) bytta batteri og det ble bedre men fusker fortsatt vis jeg har på mye elektrisk. dynamon lader 13,5 v , er det nok til og lade batteri? hva annet kan være problemet?
og i går skulle jeg hente dama på jobb og på vei opp dit så begynte plutselig bilen og gå renere men cd spiller kutta ut hver gang jeg bremsa og bremselysa lyste eller hver gang jeg skrudde på tusenmeterene.. den kom på med en gang igjen når jeg ikke bremsa lenger. da jeg kom opp på jobben hennes lå turtallet på tomgang litt høyere enn det pleier men mer stabilt. den har liggi på 7-800 o/m og har jaga litt men lå stabilt på 1100 o/m. skrudda av bilen for og starte den på nytt og se om den fortsatt lå på 1100 men bilen ville ikke starte igjen.. starteren gikk men bilen starta ikke..
ringte falken i dag og fikk dem til og kjøre bilen hjem hit og fikk den inni gården og prøvde og starte den da og da starta den. lot den stå og gå litt og skrudde av og prøvde igjen og da ville den ikke igjen..

tenkte kanskje det var kondens i bensina og fylte på litt mer bensin og kondensfjerner og vugga litt på bilen for og få blanda det litt. da starta bilen igjen og lot den stå og gå litt igjen. stoppa den og prøvde og starte den igjen men da ville den ikke igjen. og batteri gikk tøm for strøm etter og bare vri på starteren et par ganger. når den stoppa før kunne jeg vri og vri men gikk ikke tom får støm. da så vi at batteri lå inntil karosseri med minuspolen og fikk dratt ut batteri litt igjen. og fikk start på den med booster igjen og tok en runde rundt felte her men da bare kutta en etter en ting ut. turteller ,varmeapparat , lys osv.. batteri tappa seg bare for støm men bilen gikk greit og fuska bare litt..
kan det ha skjedd no at minuspolen har liggi inntil karosseri? eller hva annet kan være galt med bilen?