åndinga?
Hva er dette systemet du snakker om?
Prøver å holde liv i min bil så ønsker å unngå problemer
Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 11:04
colormax skrev:har du kjørt den og lyttet på den du også
colormax skrev:Spørsmålet mitt er da følgende, dere får inn en bil med bank i motoren. bilen starter og banker, dere starter bilen og lytter på den, eller etter min mening dere ødlegger den ytligere, så plokker dere den fra værandre og måler alle deler, i Krsand plokket de hele bilen i mikroskopiske biter, i tønsberg , plukket de ogso 2 biler i biter. men så finner dere ut at det var ikke garanti på motorene grunnet ikke overholt servise. Dere dekker ikke skaden med andre ord. men motoren er demontert, dere har også muligens forværett skaden ved å starte motoren,
Så får kunden beskjed om at dette er for stor skade og motoren må total renoveres til en kostnad som varierer fra 75 til 145 000 kr.
Men velger du å ta bilen ut fra verkstedet skal dere ha mellom 15 og 25 000 for feilsøking og demontering.
Men fortsat er mitt spørsmål?? gjøres dette bare for å presse kunden til å fortsette reprasjonen på verkstedet.
For skal du ellers bytte en reklamasjons sak på en bil, gjør de ikke en dritt før de er 100% sikre på at kunden dekker det om det skulle bli et tvils tilfelle.
Jeg synes dette er en veldig merkellig måte å gjøre ting på.
Dette er selfølgelig ikke ment som noe angrep på enkelt personer men jeg føler , brukerne bør være tydelig forberet på dette. da det er tilgang til mye rimligere løsninger på dette.![]()
Om det ikke er garanti sak da.
PeterB skrev:åndinga?
Hva er dette systemet du snakker om?
Prøver å holde liv i min bil så ønsker å unngå problemer

Og jeg kjøpte ny bil siden jeg var lei av gamle biler som det ikke gikk ann å stole på.. Så jeg kjøpte den ikke før jeg var 20 måtte jo ha penger for å kjøpe den bilen.. Så sparte et par år.. 
Returner til Garasjer / Our cars & history
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest