Vedkommende som kom og lagde trøbbel er kjent for dette i Tønsberg. Han er også med på å godkjenne de fleste ombygde biler på TBG trafikkstasjon. Håper han havner et varmt sted. Trenger han hjelp med å komme ditt kjenner jeg flere som stiller opp for å gi han den farta han trenger.En må huske på at kontrolørene på biltilsynet står fritt til å godkjenne nesten hva de selv ønsker. Ref kjøretøyforskriften kap. 7 ( Noen på biltilsynet påstår denne paragrafen ikke kan benyttes, eller at de ikke får lov til å benytte denne. Det tviler jeg sterkt på siden den fortsatt står i kjøretøyforskriften.)
7. Krav om dokumentasjon
For kjøretøy som repareres/ombygges/oppbygges slik at vitale deler på kjøretøyet - ramme, karosseri, bremser, lysutstyr, styring, motor, fjærer, støtdempere, felger, dekk osv. - avviker fra den utførelsen som er foreskrevet eller tillatt av kjøretøyfabrikanten og/eller fra den utførelse som kjøretøyet hadde ved første gangs registrering i riket, skal det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller fra kompetent, uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter reparasjonen/ombyggingen/oppbyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger det kan regnes med å bli utsatt for.
Slik dokumentasjon som nevnt i første ledd, kreves ikke dersom kjøretøyet på de aktuelle punkter med rimelighet kan kontrolleres av regionvegkontoret.
Endret ved forskrifter 6 des 2006 nr. 1371 (i kraft 1 jan 2007), 17 april 2007 nr. 419.
Det possitive er at det står både breddere og OME sett i vognkortet mitt nå. Det er jo bra.