Hei igjen, folkens!
Har slurvet litt med oppdateringene i det siste... Sorry! Blir alltid litt mer stress enn man har tenkt når shippingdatoen nærmer seg med stormskritt... Men det har jo hendt litt siste par ukene, selv om det ikke lenger er like hektisk på bilmodifiseringer. Så! Her kommer oppdatering!
Begynner med de siste innleggene om Eber'en: Har testet og kjørt sammenhengende noen timer, og alt ser ut til å fungere etter planen. Blir jo litt varmt, men ikke varmere enn at jeg kan legge hånden (med arbeidshanske) noen cm i metall som ligger rundt eksosslangen. Regner derfor med at dette i hvert fall ikke overstiger ca 100 grader. Varmluften kjører jeg gjennom en 60 mm forvarmerslange fra Biltema. Denne kan jeg enten legge fremover for ekstra varmluft i kupeen (har ikke hatt behov for dette ennå, til tross for kjøring i -30 C), eller at jeg leder slangen ut bakdøren og opp i åpningen til takteltet. Metall rør og gummislanger for dieseltank og luftinger blir ikke så varme at jeg er bekymret, selv etter et par timers kjøring på fullt. Men jeg kommer nok til å følge litt med de første dagene jeg kjører den over mange timer...
Isolerte slanger som tipses om ser helt glimrende ut! Bytter jeg ut blir det nok en slik eller to, men de var jo ikke akkurat gratis... Skal se om jeg kommer over slikt i statene til en litt mer overkommelig pris. Samme gjelder for forlenging av ledningene til kontroll-enheten. Evt får jeg dra fram avbiteren og lage de selv. Venter til inspirasjonen (og litt varmere vær) kommer over meg.
Og så! Siste dag på verkstedet:

Byttet luftfilter, fuelfilter (ventet med dette til jeg hadde kjørt igjennom mesteparten av fuelen etter første fylling på ny tank..), olje og oljefilter. Ble også en runde med gris-pressa. Oljevalget falt etter litt om og men på Mobil1's 0w-40, og beistet svelgte unna åtte og en halv liter... Resten av dagen gikk med til rydding og pakkking!

Godbilen rygges ut fra verkstedet for siste gang på en lang stund. Nesten litt vemodig, og jeg føler meg ikke akkurat ferdig... Men det gjør man vel aldri. Skal tro hvor mye som må tas igjen i de neste månedene på tur...??

På den annen side var det litt godt å slenge kjeldressen i vaskemaskinen og vaske hendene skikkelig også... Har blitt noen timer siste ukene...
Kommer til å bli vesentlig mindre trafikk på garasjesidene mine det neste året eller to... Skal oppdatere om jeg finner på noen sprell underveis. Har da noen planer

MEN! Jeg starter selvfølgelig en ny tråd under "Turer" her på nissan4x4.no! Håper dere har anledning til å følge med og komme med innspill og kommentarer underveis! Andre terma som ikke nødvendigvis er bilrelatert kommer også til å bli oppdatert på dama- og min's hjemmeside
http://www.unurban.no!
Håper å høre fra dere!
GT