Kalle » 17/01/2010, 23:30
mikke skrev:siden dette ikke var garantisak så regner jeg med at bunnpanna bare er skrudd ned og alle lagra er sjekket? da ville man også fått en pekepinn på gjennomblåsingen. om et stempel evnt har kvelda. hvordan så dette ut feks? det er vel også sjekket om at ikke en stempelpinne er gått? bare spørsmål- siden jeg har snakket med roger og ikke helt kan skjønne hvorfor en motor som ikke er gått mere enn 75 k ikke skulle ha garantien til stede. synes det heller virker som at nissan prøver å unngå for mye .ved å bare konstatere at dette ikke er garanti. disse motorene er kjent for å ryke grunnet konstruksjonsfeil.og det skulle da bare mangle om ikke merket skulle gjøre opp for seg ved å reparere det som er deres feil i hovedgrunn. jeg hadde ikke gitt meg på denne og jeg hadde dratt forhandler rett til forliksrådet. spesielt på en motor som ikke er passert 100k.dette såfremt det ikke hadde vært min feil og grunnet noe jeg hadde gjort på bilen. dette er da min mening og hva jeg hadde gjort i dette tilfellet. en motor skal vare mer en dette.og jeg har skjønt at service er fulgt opp. så feilen kan da i mine øyne ligge hos de som også har tatt service. da de kunne feks "glemt" å bytte oljefilter.har selv sett det på biler som nettop kom fra "service", hvor olje bytte skulle vært tatt. så hvem går god for at verkstedet som utførte siste service har gjort jobben sin? og nok en gang kun spørsmål fra min sin side og slik jeg ser ting.
håper dette løser seg for deg kalle.jeg ville ikke gitt opp, da det mest sannsylig er nissan sitt ansvar.
Nå er det sånn at Nissan har ikke sagt noe som helst enda.. Så jeg får vente å se hva de svarer før jeg gjør noe videre.
Bilen har tatt alle servicer men ikke akurat når de skulle ha dem. De fleste er en stund etter.. Ligger 8k etter skjema for øyeblikke. Men jeg trodde det ikke var så farlig

skulle hat 60 000 servic i følge servic boka på 68 000 km bilen har ikke gått det enda. Men som sagt jeg venter på svar fra Værksede før jeg gjør noe som helst mer.
Magnus
90031654
D22'06 OME sett, ARB front og bakfanger, 37" dekk, snorkel, Gangstercap, 2.5" (raka rør) og litt xtra lys..