overvektsgaranti

Re: overvektsgaranti

Innlegg aka » 18/01/2010, 00:25

Da har jeg forlenga og er klar til visning i morra. Skal bli artig å se hva han har å si til d. Finner sikkert noe nytt han kan ta meg på :)

men uansett, det skjer noe ihvertfall :D

http://www.arendals-tidende.no/index.cf ... amID=38722
aka

Nissan4x4 fan

Innlegg colormax » 19/01/2010, 02:22

Gratulerer med godkjenningen da :dance: bra det skjer noe possetivt her i Tønsberg, 3 godkjenninger på få dager, uten noe større problemer.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Tormod » 19/01/2010, 16:59

Dette høres lovende ut.Kanskje de har skjønnt at de har tolka papirene feil da..Får kanskje koste på meg litt heving til sommern jeg da om det løser seg med godkjenninga.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg colormax » 19/01/2010, 23:52

De godtar OME og tilsvarende med TUV godkjenninger nå, det var en feilinformasjon som lå bak dette, kombinert med generel liten personlig innteresse for dette. da behøvern jo ikke lese forskriftene engang. så er de jo loven selv, om de ønsker det.
Bra det er en del bra folk som også har sånne jobber. men de blir sikkert tildelt en negativ avkloning på de fleste trafikkstasjonene.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Odd » 20/01/2010, 17:15

Hei !
Var på trafikkstasjonen i Skien idag for å vise Patrolen til Oddbjørn , etter tidligere å ha fått mangellapp på saken vedr. overvektsgaranti .
Idag var alt greit vedr.heving og hevesett , MEN høyden fra bakken til midt på hengerfestekula , lå utenfor godkjenningshøyde som skulle være mellom 35 og 42 cm.
Denne måtte senkes ,i vårt tilfelle var den 49 cm . Her var det klar melding om at de kun godtok " plate med dokumentasjon vedr. styrke / belastning ".
D.v.s. at de godtok den hvis en la fram kvittering om at den var kjøpt hos forhandler / produsent av tilhengerfeste .
En slik ble da bestilt hos lokal Nissan forhandler til den nette sum av kr. 1150 ,- pluss m.v.a.
Sikkert flere som får dette påbudet ved godkjenning av hevesett , så hvis noen er interessert i å kjøpe den av meg etter "ny visningen" det bare å ta kontakt . På denne måten kan den rullere i klubben .
Ingen er vel interessert i å kjøre med "plog" etter bilen !

Hilsen Odd
Odd

Nissan4x4 fan

Innlegg Stefanvp » 20/01/2010, 19:17

Odd skrev:Hei !
Var på trafikkstasjonen i Skien idag for å vise Patrolen til Oddbjørn , etter tidligere å ha fått mangellapp på saken vedr. overvektsgaranti .
Idag var alt greit vedr.heving og hevesett , MEN høyden fra bakken til midt på hengerfestekula , lå utenfor godkjenningshøyde som skulle være mellom 35 og 42 cm.
Denne måtte senkes ,i vårt tilfelle var den 49 cm . Her var det klar melding om at de kun godtok " plate med dokumentasjon vedr. styrke / belastning ".
D.v.s. at de godtok den hvis en la fram kvittering om at den var kjøpt hos forhandler / produsent av tilhengerfeste .
En slik ble da bestilt hos lokal Nissan forhandler til den nette sum av kr. 1150 ,- pluss m.v.a.
Sikkert flere som får dette påbudet ved godkjenning av hevesett , så hvis noen er interessert i å kjøpe den av meg etter "ny visningen" det bare å ta kontakt . På denne måten kan den rullere i klubben .
Ingen er vel interessert i å kjøre med "plog" etter bilen !

Hilsen Odd

Det var 1150 bortkasta penger. hehe.. Jeg har nemlig en sånn liggende fra det forrige hengerfestet mitt. Den kunne du jo bare lånt. En sånn høydejusterbar sak fra Witter.
Stefanvp

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg patrol for life » 21/01/2010, 00:18

Ellers så bør det gå an å bare skru av hengerfestet før kontrollen, og bare skru det på igjen etterpå.
Det er bedre med en dram i timen, enn en time i drammen.. Hilsen sheriffen i Kanada
patrol for life

Brukerens avatar
Skogens konge

Forrige

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest